U nedavnom razgovoru dvojica visokih rukovoditelja Cisca – predsjednik i glavni direktor za proizvode Jeetu Patel te viši potpredsjednik za AI softver i platforme DJ Sampath – iznijeli su uvjerenje da će „granica između proizvođačkih i modelskih kompanija nestati” te da će opstati samo one koje vlastite proizvode grade na vlastitim umjetno-inteligentnim modelima.
Patel tvrdi da je „the close tie-in between model and product is a closed loop. To enhance the product, you enhance the model, not just a UI shim.” Prema njegovu mišljenju, tvrtke koje nude samo tanki sloj sučelja iznad tuđih modela „u velikoj su opasnosti, jer je pravi zaštitni rov upravo model koji diktira ponašanje proizvoda”.
Sampath dodaje da će se ta razlika još više brisati dolaskom AI agenata: „Your moat is really going to be how well your model reacts to the changes it needs to.”
Strojni podaci – neiskorištena nafta AI doba
Ciscoovi podaci pokazuju da 55 % cjelokupnog rasta podataka čine strojni zapisi (logovi, telemetrija, senzorske serije), ali današnji veliki jezični modeli njima se gotovo uopće ne hrane. „Most of the models are being trained on public data. The data that's inside enterprises is mostly machine data. We're unlocking that machine data”, naglašava Sampath. Tvrtka zato svakom klijentu nudi „starter kit” – početni model koji se zatim sitno podešava na njihovim vlasničkim zapisima.
Upozoravaju i na hardverske potrebe: prema procjeni suosnivača OpenAI-ja Grega Brockmana, za sustav u kojem svaki čovjek ima svog AI agenta trebalo bi oko 10 milijardi GPU-ova. Bez uključivanja strojnih podataka, smatra Patel, „you're incomplete in your ability to harness the full potential of AI.”
Hardver kao prednost, a ne teret
Dok mnogi proizvođači hardver vide kao uteg u softverskoj eri, Cisco ga smatra ključnom polugom. Spajanjem vlastitih sklopovlja, softvera i modela, tvrde, moguće je predvidjeti kvar rutera danima prije nego što se dogodi samo na temelju promjene temperature za jedan stupanj, preraspodijeliti promet i izbjeći ispade. „If you know how to build great hardware and great software and great AI models and tie them all together, that's when magic starts to happen”, kaže Patel.
Otvoreni kod u službi obrane
Kako bi zajednici dala alate za jačanje kibernetičke obrane, tvrtka je u svibnju otvorila svoj sigurnosni model Foundation-Sec-8B, koji je do danas preuzet više od 200 000 puta. „The cat is out of the bag; attackers also have access to open source models. The next step is equipping as many defenders as possible with models that make defense stronger”, objašnjava Sampath.
Model je povezan s antivirusnim alatom ClamAV i platformom Hugging Face na kojoj se skenira svaki od više od dva milijuna modela, kako bi se spriječilo ubacivanje zlonamjernog koda u AI lance opskrbe. Paralelno je objavljen i model za vremenske serije podataka s platforme Splunk, namijenjen prediktivnom održavanju.
Od euforije do skepticizma – reakcije korisnika
Patel opisuje tri skupine korisnika nakon nedavnih predstavljanja proizvoda: oduševljene („‘We’ve been asking for this for a while. Hallelujah.’”), one koje prvo žele pilot-projekt, te trajne skeptike, čiji se broj, kaže, znatno smanjio. Tvrtka najavljuje da nove funkcije objavljuje isključivo u šestomjesečnim ciklusima kako bi održala realna očekivanja.
Migracija bez šoka
Kako bi postojeću, hardverski orijentiranu bazu prevela u AI-dobu, Cisco nudi modularni pristup: od klasičnih vatrozidova, preko Multicloud Defensea za egress promet i Hypershielda sa Ciliumom za promatranje, do Smart Switcha upravljanog iz oblaka. „You don’t have to add more complexity because we have a true platform advantage with Security Cloud Control”, tvrdi Patel te naglašava da korisnici mogu napredovati vlastitim tempom.
Sljedeći potez: mobilizacija partnera
Za studeni je najavljen globalni partnerski summit u San Diegu na kojem bi tvrtka trebala predstaviti nove poticaje distributerima i integratorima. „Sustained, consistent emphasis is needed to get the entire reseller engine moving”, zaključuje Patel, uvjeren da će snažna mreža partnera biti presudna za dugoročnu AI viziju kompanije.