BMW je predstavio iX3 2026, prvi od šest modela na dugonajavljivanoj električnoj platformi Neue Klasse – projektu koji tvrtka opisuje kao najveće ulaganje u svojoj povijesti.
Glavne značajke • Šesta generacija eDrive tehnologije s novim, cilindričnim "cell-to-pack" baterijama; više nikla i manje kobalta donosi 20 % veću energetsku gustoću. • 800-voltna arhitektura omogućuje punjenje snagom do 400 kW, što u idealnim uvjetima dodaje 200 milja dosega za 10 minuta. • Deklarirana učinkovitost iznosi 4,1 milje po kWh, a maksimalni doseg 500 milja prema WLTP-u (oko 400 milja u američkom EPA ciklusu). • Izvedba iX3 50 xDrive razvija 407 KS iz dvaju motora i ubrzava do 100 km/h za manje od pet sekundi.
„Srce radosti” u milisekundi Ključ novog vozila je centralno računalo za dinamiku vožnje, koje je BMW interno prozvao „heart of joy“. Umjesto više odvojenih upravljačkih jedinica, svi sustavi kočenja, stabilnosti i raspodjele momenta spajaju se u jedan procesor i reagiraju u roku od jedne milisekunde – desetak puta brže od današnjih ECU-a. U praksi to omogućuje momentalnu korekciju momenta, težine upravljača ili selektivno kočenje pojedinog kotača, pa SUV težak 2,3 tone djeluje znatno lakše nego što jest.
Šira slika Novi dizajn karoserije i čvršći paket baterija dodatno ukrućuju šasiju, a iskustva stečena na iX3-u prenosit će se na idućih pet modela, uključujući nasljednika i3. No, unatoč tehničkoj nadmoći u voznim svojstvima, iz Münchena stiže priznanje da će se morati suočiti s ofenzivom cjenovno agresivnijih kineskih EV-a koji već nude naprednije sustave autonomne vožnje.
Ipak, barem kad je riječ o osjećaju za upravljačem, „srce radosti” daje naslutiti da BMW još nije spreman prepustiti krunu užitka u vožnji.