Najveći dosad proveden test zimskih guma njemačkog autokluba ADAC-a donio je jasnu poruku kupcima: pri odabiru pneumatika ušteda na cijeni nerijetko znači rez na sigurnosti.
ADAC je na poligonima ispitao čak 31 model dimenzije 225/40 R18 – gumu koju koriste automobili poput Audija A3, BMW-a Serije 1, Mercedesa A-klase, Opela Astre, Škode Octavije, Toyote Camryja ili Volkswagen Golfa. Uz klasične kriterije vožnje i ekonomičnosti, 30 % ukupne ocjene činila je procjena utjecaja na okoliš.
Šest premium pobjednika
Sve gume iz najvišeg cjenovnog razreda ocijenjene su kao „dobre”, a posebno se izdvojio Goodyear UltraGrip Performance 3. Uz vrhunsko prianjanje na mokrom, testeri su izmjerili i potencijalni vijek trajanja od čak 76 000 km, čime je Goodyear postao ukupni pobjednik.
Ostali modeli koji su u svim disciplinama pokazali uravnotežene performanse:
- Michelin Pilot Alpin 5
- Bridgestone Blizzak 6
- Dunlop Winter Sport 5
- Hankook Winter i*cept evo3 W330
- Continental WinterContact TS 870 P
Srednji razred – prolaz uz napomenu
Od 11 tzv. „kvalitetnih” guma čak osam dobilo je ocjenu „zadovoljavajuće”. Među njima su Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres Snowproof P i Semperit Speed-Grip 5, ali i marke s manje poznatim imenima poput Ceat ili Giti. Sve nude prihvatljivu sigurnost, no svaka ima pokoju slabost – najčešće produljen zaustavni put na suhom ili lagano proklizavanje u oštrom zavoju.
Tri su modela, međutim, ostala bez preporuke. Firestone Winterhawk 4 briljira na snijegu i ledu, ali se na suhoj cesti pokazao „spužvastim”. Slično neuravnotežene karakteristike pokazali su Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter.
Budžet opcije – malo svijetlih točaka
Najniži cjenovni segment donio je i najviše razočaranja: jedanaest guma palo je na testu, mahom zbog slabog prianjanja na snijegu i predugog kočenja na mokroj podlozi. Kod naglog kočenja sa 80 km/h razlika između najbolje (Goodyear) i najlošije gume bila je veća od 15 metara; dok je vozilo s premium gumom stalo, ono na Syronu Everest 2 još se kretalo 46 km/h.
Jedina svjetla točka su Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole, koje su dobile umjerenu, ali prihvatljivu ocjenu sigurnosti za vozače s manjim godišnjim kilometražama.
Među gumama koje su pale na testu posebno su istaknute:
- CST Medallion Winter WCP1
- Petlas SnowMaster 2 Sport
- Nankang Winter Activa 4
- Landsail Winter Lander
- Evergreen EW66
Zaključak: koliko platiš, toliko dobiješ
Rezultati potvrđuju staru poslovicu „koliko para, toliko muzike”. Premium modeli nude najsigurniji paket i najduži vijek trajanja, dok u srednjem razredu kupci moraju birati gumu čije su pojedinačne slabosti najmanje problematične za njihov stil vožnje. Ekstremno jeftine opcije, s iznimkom dva spomenuta modela, prema ADAC-u jednostavno ne opravdavaju kompromis na sigurnosti.