Animirani nastavak Disneyeva megahita gotovo je desetljeće čekao zeleno svjetlo, ali je čekanje, čini se, vrijedilo. „Zootropola 2” redateljskog dvojca Jareda Busha i Byrona Howarda u prvih je 17 dana prikazivanja premašila milijardu dolara globalne zarade, preskočivši tako i nekadašnji momentum franšize „Kung Fu Panda”.
Pronicljivije, spektakularnije
• Vizualna razina podignuta je zahvaljujući napretku računalne animacije od 2016.: teksture krzna i kože impresivno su detaljne, a nova su se okruženja – od reptilskog utočišta do pustinjskih dina i snježnih planina – pokazala vizualno raskošnim.
• Film ponovno prati zečju policajku Hoplić i lisca bivšeg prevaranta Divljana, koji tijekom sulude potjere doslovce „razvale pola grada”, prizivajući dinamiku klasičnih „buddy” akcijskih filmova.
• Dodana je i čitava paleta (meta)filmskih podvala koje će nasmijati odrasle: od parodija na „Ratatouille” i „Praščića Babea” do prepoznatljivog labirinta iz „Isijavanja”.
Društveni podtekst
Iako je prilagođen mlađoj publici – ovoga puta nema scena nalik zombificiranim životinjama iz prvog dijela – film još snažnije naglašava teme diskriminacije, predrasuda i političke manipulacije. Prva zmija koja se nakon godina usuđuje zakoračiti u Zootropolu otkriva mračnu povijest grada, u kojemu su reptili i „niži sisavci” sustavno potiskivani radi održavanja moći vladajućih.
U toj borbi za pravednije društvo Hoplić postaje glas jednakosti, podsjećajući da je ideal Zootropole – grad za sve – i dalje vrijedan truda.
Što slijedi?
S obzirom na impresivan start i činjenicu da nastavak nije snimljen samo radi brzog profita, nego i zbog promišljenog proširivanja svijeta, teško je zamisliti da Disney neće ubrzo najaviti treći dio. Ako zadrži aktualnu društvenu oštricu i vizualni sjaj, „Zootropola” se vraća na stazu kojom su nekoć prošle „Priča o igračkama” i „Izvrnuto obrnuto” – tamo gdje je animacija jednako zabavna klincima koliko i provokativna odraslima.