Tehnički pregled na novih pet kilometara autoceste A5 između Belog Manastira i mađarske granice uspješno je završen, potvrdile su Hrvatske autoceste. Sljedeći korak je prikupljanje potrebne dokumentacije i izdavanje uporabne dozvole, nakon čega će promet biti pušten već idućeg mjeseca.
Radovi vrijedni gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) dodijeljeni su tvrtki Osijek-Koteks, a ugovor s izvođačem potpisan je 31. kolovoza 2023. Projekt je u cijelosti financiran zajmom Europske banke za obnovu i razvoj za dovršetak koridora 5C.
Nova dionica duga je pet kilometara i uključuje osam objekata: vijadukt Karašica (318 m), nadvožnjake Gajić i Rašće, most Karašica 2, mostove Travnik 1 i Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Vijadukt Karašica, koji premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu, bio je najzahtjevniji zahvat na trasi.
Naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostaje prva, odnosno posljednja postaja na hrvatskom dijelu 5C, dok na samoj granici neće biti dodatnih objekata. Oko 200 metara od crte razgraničenja nalazi se obostrani servisni plato namijenjen policiji.
Puštanje ove spojnice bit će završni korak u povezivanju Baranje s europskom mrežom, osobito jer je mađarski dio koridora već dovršen i čeka hrvatski priključak. Radovi na čitavoj hrvatskoj dionici međunarodnog koridora 5C (Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče) traju od 2007., a autocesta A5 od granice s Mađarskom do mosta Svilaj ukupno je duga 88,7 kilometara.