Neočekivani prizor dočekao je kupce u splitskom trgovačkom lancu Victa: pakiranje od 500 grama Cekinovih pilećih prsa nalazi se „pod ključem”, odnosno opremljeno je zaštitnom naljepnicom kakva se inače viđa na skupoj kozmetici ili delikatesama.
Trgovina Victa nije odgovorila na upite o razlozima uvođenja zaštite ni o učestalosti krađa tog proizvoda. Ipak, slučaj otvara pitanje koliko duboko mjere protiv krađe prodiru u kategoriju svakodnevnih namirnica.
Konzum, jedini veliki lanac koji je službeno odgovorio na upit, poručio je da „s ciljem prevencije ulaže značajna sredstva u zaštitu zaposlenika, kupaca i prodajnih mjesta” te da su krađe „neizostavan dio poslovanja svakog trgovačkog lanca”. Dodaju kako ne bilježe porast krađa neke posebne kategorije proizvoda.
Prema podacima Policijske uprave splitsko-dalmatinske, u prvih osam mjeseci 2025. evidentirano je 160 krađa iz trgovina, dok je u istom razdoblju prošle godine zabilježeno 184. Policija ne vodi zasebnu statistiku o tome koje se namirnice najčešće kradu.
Na temelju dostupnih informacija čini se da Victa nije reagirala na nagli skok krađa piletine, nego je preventivno proširila mjere zaštite i na proizvode srednje cjenovne kategorije. Primjer sugerira da trgovci sve češće osiguravaju i one police koje su donedavno smatrali manje rizičnima, nastojeći smanjiti gubitke i zadržati stabilnost cijena.