ZAGREB – Kad su Snježana Zrnić i Danijel Adrušić prije osam godina krenuli u biznis s rinfuza-dućanom, mnogi su ih smatrali hrabrima, možda i ludima. Maloprodaja hrane, pića i duhanskih proizvoda već je tada bila prenapučena, a deset najvećih lanaca držalo je oko 85 % tržišta.
Umjesto da ulaze u izravni okršaj s gigantima, dvojac je odabrao usku nišu: kupnju bez otpada. Inspirirani europskim zero-waste trgovinama, 2017. su otvorili prvi Špeceraj u Zagrebu, a većina proizvoda – od tjestenine do deterdženata – prodaje se u rinfuzi, u papirnatim vrećicama ili povratnim staklenim bocama. Robu uglavnom nabavljaju od malih OPG-ova, pa kupci točno znaju porijeklo i količinu svake namirnice.
Koncept se pokazao punim pogotkom. Prošle su godine s dvije lokacije ostvarili oko milijun eura prihoda i približno 100 tisuća eura neto dobiti. Prije nekoliko mjeseci otvorili su i treću trgovinu, pa sada s pravom govore o vlastitom maloprodajnom lancu.
Primjer Špeceraja potvrđuje staro pravilo tržišta: što je specijalizacija uža, to je put do globalnog – ili barem lokalnog – uspjeha širi. Dok se glavnina konkurencije gura u masovnom segmentu, Zrnić i Adrušić profitiraju na rastućoj skupini potrošača koji cijene odgovornu kupnju i manji ekološki otisak. Ako sudimo po brojkama, uska specijalizacija ovdje se pretvorila u – široku dobit.