Talijanski diskontni lanac Eurospin našao se na meti platforme „Halo, inspektore”, potrošačke inicijative koju koordinira Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP). Inicijativa tvrdi da je tvrtka u hrvatskim prodavaonicama postavila velike naljepnice kojima kupcima zabranjuje snimanje, a da zaštitari u pojedinim slučajevima traže kupce da izbrišu fotografije ili im čak provjeravaju mobilne telefone.
• Naljepnice s jasnom zabranom snimanja postavljene su na ulaze svih trgovina, navodi „Halo, inspektore”. • Kupci koji su fotografirali proizvode za članove obitelji ili uspoređivali cijene na aplikacijama, prema tvrdnjama inicijative, bili su zaustavljeni i zamoljeni da napuste prodavaonicu ako nisu željeli obrisati snimke. • Inicijativa ističe da zahtijevanje uvida u privatne mobilne uređaje nije dopušteno hrvatskim zakonodavstvom.
Uz naputke o zabrani fotografiranja, objavljena je i fotografija proizvoda prekrivenog plijesni, snimljena u Eurospinovoj poslovnici u zagrebačkoj Dubravi. „Halo, inspektore” tvrdi da takvi artikli ostaju na policama i da se plijesan može proširiti na okolnu robu, čime se, upozoravaju, ugrožava zdravlje potrošača.
Inicijativa navodi kako je dio prijava o nepropisnom postupanju već proslijeđen nadležnim inspekcijama i policiji, no detalje ne otkriva dok istrage ne budu dovršene.
Eurospin se do zaključenja teksta nije oglasio o navodima o pljesnivim proizvodima niti o tvrdnjama da njegovi zaštitari nezakonito pregledavaju mobitele kupaca.
Potrošačka platforma poručuje da će i dalje objavljivati primjere spornih praksi, uz poruku: „Istina uvijek izađe na vidjelo.”