Apple se posljednjih godina suočava s ozbiljnim izazovima u području umjetne inteligencije. Premda je službeni izlazak Apple Intelligencea i najnovijeg iPhonea 16 pobudio veliku pažnju, stvarni rezultati ostali su ispod očekivanja. Siri, digitalna asistentica koju korisnici pamte kao pionira na tržištu, nije uspjela nadoknaditi korak za konkurencijom, a najavljena velika poboljšanja s WWDC-a 2024. kasne. Ključne funkcije poput razumijevanja osobnog konteksta kroz e-mailove, poruke i kalendar, odgođene su „na neodređeno” zbog brojnih internih problema.
U međuvremenu, Google je pokazao potpuno drukčiji pristup. Kad nešto ne funkcionira, spreman je bez prevelikog sentimenta povući proizvod s tržišta – čak i Google Assistant, donedavno najmoćniji glasovni asistent, polako nestaje iz svih Googleovih proizvoda. S pametnih satova, Android Auto sustava i samih mobitela, do 2026. godine ime Google Assistant vjerojatno će potpuno iščeznuti, a zamijenit će ga Gemini, novi AI sustav znatno naprednijih sposobnosti.
Profesor Chris Harrison sa Sveučilišta Carnegie Mellon smatra da je Googleova odluka djelomično rezultat problema s brendiranjem, no još važniji je tehnološki skok: „Prethodna generacija glasovnih asistenata nije uistinu bila asistenti. Traženje vremenske prognoze ili namještanje alarma nisu sofisticirani zadaci.” Gemini sada u potpunosti nadmašuje te mogućnosti – pretražuje e-mailove, pronalazi podatke u velikim dokumentima, te čak razumije vizualni kontekst.
Apple pokušava stići te rezultate na privatniji način – preko integracije ChatGPT-a sa Siri bez prosljeđivanja osobnih podataka trećim stranama. No, Siri je još s početka razočarala u svojoj funkcionalnosti: „Siri je zapravo zakržljala odmah na startu”, kaže Harrison.
Usprkos očitoj prednosti brendiranja – Siri i Alexa postale su kulturni fenomeni, za razliku od Google Assistant koji nikada nije ostavio toliko snažan dojam u javnosti – ostaje otvoreno pitanje hoće li Apple uspjeti pokrenuti novu eru. Amazon je odlučio zadržati ime Alexa i označiti napredniju verziju simbolom „+”, dok Apple čvrsto drži do imena Siri.
Pravi je problem, međutim, otkriva Harrison, korisničko sučelje koje je kod novih AI asistenata neintuitivno. „Kao da smo se vratili 30 godina unatrag u dizajnu sučelja. Običan korisnik, koji je godinama postavljao samo glazbu i tajmere preko Siri, sada mora pristupati asistentu na potpuno novi način – to je iznimno teško.”
Ako Apple i uspije ispuniti najave i lansirati značajno naprednu Siri, većina korisnika i dalje će je koristiti za najosnovnije radnje, a revolucija umjetne inteligencije za 99 % ljudi ostaje potpuno nerazumljiva i daleka. Zaključak stručnjaka: „Za tranziciju starog načina prema novim AI platformama bit će potrebno dosta vremena i educiranja, a možda će upravo novi naziv pomoći Appleu u toj evoluciji.”