Volkswagen okreće novu stranicu svoje električne ofenzive: umjesto hladnih brojčanih oznaka vraća Polo, Golf i Passat – nazive koji su desetljećima gradili reputaciju marke.
• Prvi korak stiže već iduće godine. Radni prototip ID.2all službeno će se zvati ID. Polo, potvrdio je šef brenda Thomas Shaffer.
• Prema planu, današnji ID.3 postat će ID. Golf, a nedavno lansirani ID.7 promijenit će se u ID. Passat. Za 2027. najavljen je i gradski model ID.up (dosadašnji ID.1).
Promjena označava jasan odmak od strategije bivšeg direktora Herberta Diessa, koji je forsirao numeričke oznake kako bi električne automobile jasno razdvojio od onih s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Iz Volkswagena sada priznaju da su kupci lakše prihvaćali imena poput Golfa, dok su se brojevi često morali objašnjavati – ID.3 se nerijetko opisivao kao „električni Golf”, a ID.7 kao „električni Passat”.
Jači naglasak na tradiciji prate i opipljivi pomaci u kvaliteti. Stručnjaci ističu da se izrada i softver novih električnih modela – posebice ID.7 proizveden u Emdenu – značajno razlikuju od kritiziranog prvog vala iz 2020.
Volkswagen istodobno želi proširiti ponudu pristupačnih električnih vozila. Na salonu IAA u Münchenu najavio je nekoliko modela s cijenom oko 25 000 eura, ciljajući širu skupinu kupaca.
Ipak, pritisak raste: kineski proizvođači sve agresivnije ulaze u Europu pa se na IAA-i štand BYD-a nalazi izravno nasuprot Volkswagenu. Iako je trenutačno vodeći na europskom tržištu električnih vozila, Volkswagen računa da će nova-stara imena pojačati emocionalnu vezu s kupcima i pomoći mu zadržati primat u eri električne mobilnosti.