Volkswagen će u listopadu privremeno zaustaviti proizvodnju u dvjema njemačkim tvornicama nakon što je potražnja za potpuno električnim modelima posustala.
Tvornica u Dresdenu i pogon u Zwickau – strateški pretvoren u proizvodnju isključivo električnih automobila još 2020. – ostat će zatvoreni jedan tjedan sredinom mjeseca. Zwickau trenutačno sklapa šest električnih modela za marke VW, Audi i Cupra, a iz pogona je, prema internim podacima, stigla „gotovo svaka druga registrirana električna Volkswagenova vozila u svijetu”.
Koncern će u Osnabrücku, u Donjoj Saskoj, skratiti radni tjedan za jedan dan, dok se u Emdenu razmatraju dodatni neradni dani za linije koje proizvode modele ID.4 i ID.7. Istodobno, u Wolfsburgu – simboličnom domu Volkswagenovih motora s unutarnjim izgaranjem – planira se uvođenje vikend-smjena kako bi se zadovoljila stabilna potražnja za klasičnim automobilima.
„Volkswagen prilagođava proizvodnju aktualnoj potražnji za modelima koji se ondje izrađuju. Na nekim će se lokacijama u idućim tjednima otkazivati smjene, dok će se na drugima uvesti dodatne”, poručili su iz kompanije.
Pad interesa za čisto električne automobile potvrđuju i tržišne brojke. Podaci Europskog udruženja proizvođača automobila pokazuju da je udio električnih vozila u ukupnoj prodaji novih automobila trenutačno 16 %, dok hibridi drže 37 %. Posebno je slabiji interes u južnoj Europi, gdje je mreža punionica još uvijek rijetka.
Istodobno, kineske marke brzo osvajaju europsko tržište: prodaja BYD-a u prvih osam mjeseci ove godine skočila je gotovo 250 % u odnosu na isto razdoblje lani.
Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume nedavno je opisao situaciju kao „masivne promjene” uz „jasan pad potražnje za baterijsko-električnim automobilima”. Slične poteze najavio je i Stellantis, vlasnik marki Fiat i Peugeot, koji zbog istih razloga planira zastoje u nekoliko svojih europskih tvornica.
Zwickau je prije prelaska na struju 116 godina izrađivao vozila s motorima na fosilna goriva, među ostalim legendarni Trabant. Sada, manje od tri godine nakon posljednjeg benzinca, Volkswagen ondje pritiska kočnicu – simbolično za cijelo europsko tržište koje još uvijek traži punjače i povjerenje kupaca.