Rijeka – Plesna predstava „Venezuela“ svjetski priznatog koreografa Ohada Naharina premijerno će zaživjeti na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u petak, 14. studenoga. Riječ je o dvodijelnoj koreografiji u kojoj dvije skupine plesača izvode identične pokrete, ali na posve različitu glazbu – od gregorijanskih korala do riffova američkog benda Rage Against the Machine – te pod drukčijim svjetlom.
Prema riječima intendantice Dubravke Vrgoč, umnažanje slika i perspektiva publiku vodi prema spoznaji „da nije sve onako kako nam se na prvi pogled čini“. Energija izvedbe, dodaje Vrgoč, oslanja se na „snagu gesti koje plesačima pripisuju senzualnu energiju“, dok bi atmosferu najbolje opisali pridjevi emotivna, dirljiva i zapanjujuća.
Predstava je praizvedena 2017. u Tel Avivu i od tada je sa sjajnim kritikama obišla svijet. Rijeka pritom postaje prvi grad u kojemu se „Venezuela“ postavlja izvan izvorne trupe Batsheva. Sam naslov, naglašava Naharin, nije geografska referenca nego igra riječi na hebrejskom jeziku, čime se dodatno naglašava motiv dupliciranja i variranja.
Dan uoči premijere, u četvrtak, 13. studenoga u 18.30 sati, publika će moći čuti samog koreografa u foyeru „Zajca“. Razgovor, koji će moderirati novinar i kritičar Branimir Pofuk, bit će vođen na engleskom, uz mogućnost pitanja iz publike. Naharin će govoriti o plesnom jeziku Gaga, odnosu umjetnosti, politike i rata te o pozivima na bojkot izraelskih umjetnika. Ulaz je besplatan, no propusnice je potrebno ranije preuzeti na blagajni kazališta.
Premijera „Venezuele“ najavljuje večer u kojoj se isto kretanje pretvara u dva potpuno drugačija doživljaja, potvrđujući reputaciju Ohada Naharina kao jednog od najinovativnijih koreografa suvremenog plesa.