Rijeka, Fužine i Ližnjan – tri različita kraja, ali ista filozofija: turizam uspijeva kada se u njega uloži srce. To potvrđuju prvi finalisti akcije Najiznajmljivač 2025., koju pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice prate stručnjaci širom zemlje.
Calafati Apartment, Rijeka
U riječkoj ulici Prvog maja Manuela Fabris pretvorila je stotinjak godina staru kuću u luksuzni apartman od 90 četvornih metara. Raskoš interijera prati i praktičnost – rezervirano parkirališno mjesto udaljeno je tek desetak metara od važnog gradskog raskrižja.
Fabris, ekonomistica rodom iz Rovinja, cijeli posao vodi sama. „Sve radim sama… Ma ništa mi nije teško – otići po goste, dočekati ih u noćne sate, ispratiti u zoru – baš ništa”, kaže i dodaje da godišnje bilježi oko 300 noćenja. Unatoč vrhunskoj opremi, cijene drži razumnima: „Ne smijete biti gramzljivi; ‘vrijednost za novac’ i čistoća ključ su dugoročnog uspjeha.”
Vila Propuh, Fužine
Na uzvisini iznad Fužina, Nikola i Ivana Malbaša vlastitim su rukama podigli kuću domišljatog imena Propuh, prisjećajući se vjetrovitih dana gradnje. Gostima nude pet soba s privatnim kupaonicama, spa zonu i bazen, a pozornost plijeni namještaj koji je Nikola sam izradio.
Ivana naglašava toplinu domaćinske filozofije: goste dočekuje „plata dobrodošlice” puna lokalnih proizvoda, uz vina iz vinarije Pavlomir i goranski medun. Kuća radi cijele godine i zauzeta je oko 250 dana: ljeti dulji boravci, zimi produženi vikendi.
Deep Blue apartman, Ližnjan
Na južnom istarskom rubu Marko Kostešić i supruga Matea Faraguna sagradili su energetski samoodrživ apartman 2+2. Zidovi od siporexa, solarni paneli i besplatna punionica za električna vozila smanjuju troškove i emisije. „Sve izlete naši gosti čine s apsolutnom nulom emisije negativnih plinova”, ističe Kostešić.
Apartman je „pet friendly”, a gosti ljeti dolaze uglavnom sa psima jer su obližnje plaže netaknute i prilagođene kućnim ljubimcima. Puna popunjenost traje od travnja do rujna, no zimski mjeseci zasad ostaju izazov zbog manjka sadržaja u okolici.
Zajednički nazivnik: čovjek
Sve tri priče potvrđuju da ni najskuplji materijali ni najbolja lokacija ne vrijede bez osmijeha domaćina. Manuela, Ivana i Marko slažu se da su topla riječ, skromnost u cijenama i briga za okoliš put do gostiju – i njihova povratka.