Multinacionalni proizvođač automobila Stellantis planira do 2028. smanjiti obujam proizvodnje u pet francuskih tvornica za otprilike 11 %. Prema sindikalnim podacima iznesenima na internim prezentacijama, broj sklopljenih vozila u tim pogonima trebao bi pasti sa više od 661 000 koliko se očekuje 2025. godine na manje od 590 000 u 2028.
Stellantis, vlasnik marki Peugeot, Fiat i Jeep, već je prošle godine osjetio slabiju potražnju i visoke zalihe, što je proizvodnju u Europi spustilo na samo 565 000 automobila. Konzultantske procjene za razdoblje 2024.–2028. predviđaju pad europske proizvodnje lakih vozila od oko šest posto, no gubici Stellantisa veći su od prosjeka i najizraženiji među velikim proizvođačima.
Najveći udarac trpjet će pogon u Poissyju pokraj Pariza. Tamo 2 000 radnika trenutačno sklapa dva modela koji ulaze u završnu fazu životnog ciklusa; volumen bi s više od 90 000 vozila u 2025. mogao pasti na oko 55 000 do 2028. godine. Iako je tvrtka najavila ulaganje od 20 milijuna eura u pogon za preradu metala i reciklažu, što bi otvorilo približno 200 radnih mjesta, odluka o nastavku automobilske proizvodnje nakon 2028. još nije donesena. Uprava poručuje da se „tvornica neće zatvoriti”, ali sindikati strahuju za radna mjesta jer Poissy zasad nema dodijeljene nove modele.
Istodobno, Stellantis se pridružio lobiranju za ublažavanje planirane zabrane prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine. Podršku takvom zahtjevu dao je i njemački kancelar Fridrich Merz, koji od Europske komisije traži dopuštenje za daljnju proizvodnju hibrida i nakon navedenog roka.