San Francisco bi mogao ubrzo dobiti još jednog igrača u utrci za samovozeća vozila. HyprLabs, mlado poduzeće s 17 članova (od čega je samo osam stalno zaposlenih) raspoređenih između Pariza i San Francisca, prvi je put javno opisalo kako posljednjih godinu i pol dana po gradu tiho kruže dvije Tesla Model 3, nadograđene s pet dodatnih kamera i džepnim superračunalom.
Ključan cilj: pokazati koliko se brzo danas može razviti pouzdan softver za autonomnu vožnju. Tvrtku vodi Tim Kentley-Klay, suosnivač Zooxa koji je iz te, sada Amazonove, tvrtke otišao 2018. godine. Od 2022. HyprLabs je prikupio svega 5,5 milijuna dolara, ali ambicije su mu široke – u budućnosti planira izraditi vlastite robote: „Think of the love child of R2-D2 and Sonic the Hedgehog”, kaže Kentley-Klay.
‘Run-time learning’ umjesto gomilanja terabajta
Za razliku od pristupa „što više senzora” ili „samo kamere” koje zastupaju vodeći igrači, HyprLabs kombinira oboje. Njihov sustav Hyprdrive počinje s velikim transformacijskim modelom koji "uči u hodu" dok ljudski nadzornici voze. U središte („mothership”) šalju se samo dosad neviđene situacije, što potom služi za fino podešavanje modela; natrag u automobil vraćaju se samo izmijenjeni dijelovi koda.
• ukupno prikupljeni podaci: 4 000 sati vožnje (≈ 65 000 milja) • podaci korišteni za obuku: 1 600 sati • usporedba: Waymo je u više od deset godina skupio 100 milijuna autonomnih milja
Kentley-Klay otvoreno priznaje da projekt još nije spreman za masovnu cestovnu primjenu: „I can't say to you, hand on heart, that this will work … ali pokazujemo uvjerljivu vožnju uz iznimno malu količinu računalnog rada.” Pravi ispit, kaže, stiže iduće godine kada bi javnosti trebao predstaviti „nekonvencionalnog robota” s kojim želi otvoriti potpuno novu kategoriju na tržištu.
Za industriju koja je prije samo nekoliko godina tonula u „dolina razočaranja”, povratak optimizma vidljiv je kroz sve širu komercijalizaciju robotaksija. Hoće li se HyprLabs probiti svojim minimalističkim, ali agilnim pristupom, vidjet će se tek kada njihovi roboti napuste testne staze i izađu pred stvarne korisnike.