Stanford Health Care uveo je novi alat temeljen na velikim jezičnim modelima koji liječnicima omogućuje da elektroničkim zdravstvenim kartonima pristupaju – i razgovaraju – prirodnim jezikom. Sustav nazvan ChatEHR već je u probnom radu i donosi mjerljive uštede vremena, osobito u hitnoj službi.
• 40 % brži uvid u dokumentaciju – u ranim pilot-testiranjima hitni su liječnici skratili vrijeme pregleda kartona za kritične predaje pacijenata, potvrdio je Michael A. Pfeffer, višestruki potpredsjednik i glavni informatički direktor Stanforda.
• Manje administracije, manje izgaranja – procjenjuje se da liječnici do 60 % radnog vremena troše na administrativne zadatke. Automatizirano pretraživanje i sažimanje podataka, ali i generiranje nacrta odgovora na poruke pacijenata, trebali bi smanjiti takozvani „pajama time” – sate koje liječnici provode za računalom kod kuće.
• Sljedeći korak: agentski sažetci za onkologiju – tim planira ugraditi agente koji će iz više izvora (EHR, snimke, patologija, genomika, klinička ispitivanja) sastavljati vremenske crte i prijedloge terapije za multidisciplinarne timove.
• Sigurni ekosustav modela – prije ChatEHR-a pokrenut je SecureGPT, portal s 15 sigurnih modela za eksperimentiranje. Stanford kombinira vlastite modele, Microsoft Azure i otvoreni kod, birajući rješenje prema slučaju uporabe.
• Multidisciplinarni pristup – umjesto klasičnog „chief AI officera”, Pfeffer je okupio informatičare, podatkovne znanstvenike, liječničke i sestrinske predstavnike te sigurnosne stručnjake kako bi „u jednu arhitekturu spojili informatiku, data science i IT”.
„It’s such an exciting time in healthcare because we’ve been spending the last 20 years digitizing healthcare data and putting it into an electronic health record, but not really transforming it”, rekao je Pfeffer na konferenciji VB Transform, dodavši da nove tehnologije napokon donose pravu digitalnu transformaciju.
Prema njegovim riječima, cilj nije zamijeniti kliničare nego im pripremiti „nevjerojatno sažete preporuke” kako bi ostatak vremena mogli provesti u izravnom kontaktu s pacijentima – interakciji koju opisuje kao „neprocjenjivu”.