Sunčanih 15 stupnjeva protiv zagrebačka 4 – na tu je temperaturnu razliku Grad Split odigrao ključnu kartu uoči božićne sezone. U središtu Zagreba osvanuo je golemi plakat koji građane metropole poziva na splitski advent, ističući znatno toplije prosinačke dane na obali.
Marketinšku ideju osmislila je stručnjakinja Marija Turkalj, koja je na društvenim mrežama objasnila da je riječ o primjeru „repozicioniranja konkurencije”.
„Repozicioniranje konkurencije snažna je strategija kada se primijeni kako treba. Jutros sam vidjela plakat Adventa u Splitu, postavljen u Zagrebu, i savršeno ilustrira tu taktiku”, napisala je Turkalj.
Ključ ne leži u izravnom napadu na suparnika, objašnjava, nego u naglašavanju vlastitih prednosti – u ovom slučaju sunčanijeg i znatno toplijeg prosinca na Mediteranu. „Ovakva komunikacija nije napad, nego pametno postavljanje kriterija usporedbe. Ideja je da ponuda postane privlačnija i jasnija”, dodala je.
Po riječima autorice, šaljivi billboard postavljen je usred jutarnje zagrebačke prometne gužve, baš ondje gdje svakodnevno prolaze ljudi kojima je poruka namijenjena: Zagrepčani u potrazi za adventskim ugođajem bez minusa i debelih jakni.
Marketinški potez tako je u trenu zagrijao tradicionalno natjecanje domaćih destinacija za adventske posjetitelje, a Split se pritom predstavio kao grad u kojemu blagdanska lampice sjaje uz – kratke rukave.