Velike kompanije sve češće zanemaruju najbrže alate za generiranje koda kako bi ispunile stroge zahtjeve za sigurnošću i usklađenošću, pokazuje novo istraživanje provedeno među 86 razvojnih timova.
Prema podacima iz ankete:
• GitHub Copilot trenutačno koristi 82 % velikih organizacija, dok je Claude Code ukupno najrašireniji s udjelom od 53 %. • Gotovo polovica ispitanih (49 %) plaća dva ili više alata istodobno – najčešća kombinacija je upravo Copilot i Claude, što dodatno podiže troškove razvoja. • Sigurnost i usklađenost najveća su prepreka za 58 % srednjih i velikih tvrtki, dok kod manjih timova 33 % ističe „nejasan ili nedokazan povrat ulaganja”. • Kada odlučuju o konkretnoj platformi, 65 % anketiranih na prvo mjesto stavlja kvalitetu i točnost izlaznog koda, a 45 % certifikate sigurnosti i usklađenosti; cijena je presudna za tek 38 %.
Rezultati praktičnog testiranja potvrdili su ove stavove. Copilot je u detekciji ranjivosti isporučio prvi isječak koda za samo 17 sekundi, no Claudeov odgovor od 36 sekundi donio je detaljniju analizu. U složenijem zadatku implementacije nove funkcije Claude je utrošio više od 10 minuta čitajući svaki dio baze koda, ali je pritom otkrio sve nužne izmjene na frontendu i pozadini – nešto što brži konkurenti nisu uspjeli, što kasnije često vodi skupim ispravcima.
Segmentacija po veličini tvrtki dodatno naglašava jaz: organizacije s više od 200 zaposlenika sklonije su Copilotu zbog duboke integracije u postojeće ekosustave, dok manji timovi češće eksperimentiraju s novijim rješenjima poput Claudea, Cursora ili Replita.
Višemodelni pristup – kombiniranje dvaju ili više alata – postao je, čini se, novo normalno. Tvrtke prihvaćaju dodatnu složenost i trošak jer nijedna platforma trenutačno ne zadovoljava sve njihove zahtjeve za brzinom, preciznošću i nadzorom nad podacima.
Zaključak istraživanja jasan je: u utrci generativnih AI alata pobjedu neće odnijeti najbrži, nego oni koji mogu ponuditi pouzdanu arhitekturu i čelične zaštitne mehanizme. Dokle god se taj jaz ne premosti, razvojni timovi morat će balansirati između performansi i rizika te često plaćati dvostruko da bi bili sigurni – i brzi.