Salesforce je predstavio tri istraživačke inicijative kojima želi riješiti najveću boljku korporativne umjetne inteligencije – impresivne demo-prezentacije koje se raspadnu čim naiđu na stvarni radni kaos.
Prva novost, CRMArena-Pro, ponaša se poput digitalnog blizanca poslovanja. U kontroliranom, ali realističnom okruženju može se simulirati eskalacija korisničke podrške, poremećaj opskrbnog lanca ili pregovori s kupcima, a agenti se pritom testiraju na pravim Salesforceovim podacima. „Piloti ne uče letjeti u oluji; treniraju u simulatoru koji ih izlaže ekstremnim izazovima”, poručio je glavni znanstvenik Silvio Savarese, povlačeći paralelu sa svojim AI agentima.
Iza platforme stoji i Agentic Benchmark for CRM koji mjeri pet ključnih kriterija: točnost, trošak, brzinu, povjerenje i sigurnost te okolišnu održivost. Posebno zadnji faktor pomaže tvrtkama odabrati dovoljno snažan, ali energetski razuman model.
Treća novost, Account Matching, koristi fino podešene jezične modele za spajanje dupliciranih zapisa („The Example Company, Inc.” i „Example Co.”), što je jednom klijentu iz oblaka donijelo 95 % pogodata i uštedu od pola sata po kupcu.
Inicijative dolaze nakon napada u kojemu su hakeri, zloupotrijebivši OAuth tokene Driftova chat-agenta, ušli u više od 700 korisničkih instance. Salesforce je zato povukao Drift s vlastite trgovine aplikacija.
Iznad svega, tvrtka želi zatvoriti jaz između prototipa i produkcije. Interna istraživanja pokazuju da veliki jezični modeli zasad uspijevaju u tek 35 % složenih poslovnih scenarija, dok izvješće MIT-a navodi da čak 95 % generativnih AI pilot-projekata nikad ne stigne do stvarne primjene. Savarese tvrdi da je rješenje u dosljednosti: „Želimo prijeći iz nezadovoljavajućih rezultata pukog spajanja LLM-a na poslovne procese u sustave koji stvarno isporučuju vrijednost.”
Sve tri tehnologije bit će detaljnije prikazane na konferenciji Dreamforce u listopadu, gdje Salesforce planira otkriti dodatne AI novitete u utrci za prevlast na tržištu poslovne inteligencije.