Svi amandmani saborskih zastupnika na Zakon o naplati cestarine pali su u petak pred predstavnikom Vlade, pa će novi sustav obracunavanja cestarina na hrvatskim autocestama startati 1. ožujka 2027. onako kako je prvotno zamišljen.
IDS je tražio da se u zakon unese jamstvo jednakog tretmana korisnika bez obzira na to voze li se državnim ili koncesijskim dionicama. Stranka je upozorila na velike razlike u cijenama: dionica Sveti Rok – Rovanska duga je 37 kilometara i tehnički zahtjevnija, ali košta 2,30 eura, dok se za dvostruko kraću dionicu Učka – Matulji (17 km) plaća 4,10 eura. Prijedlog da se takvi raskoraci uklone Vlada je odbila, kao i sve ostale oporbene intervencije.
Prema zakonu, naplata će se ubuduće odvijati u slobodnom prometnom toku, bez zaustavljanja vozila. Sustav kombinira dva načina identifikacije: postojeći ENC uređaj u vozilu i automatsko očitavanje registarskih pločica kamerama. Ministar mora Oleg Butković ranije je istaknuo da je to glavna razlika u odnosu na današnje elektroničke sustave Hrvatske autoceste i Bina-Istre, dok Autocesta Zagreb – Macelj još uopće nema elektroničku naplatu.
Nakon što novi model stupi na snagu, sve autoceste u Hrvatskoj – bilo državne bilo u koncesiji – trebale bi koristiti jedinstvenu, tehnološki napredniju platformu. Opća pravila, međutim, ostaju ista: iznos cestarine određivat će se po prijeđenoj udaljenosti i kategoriji vozila, a Vlada zasad ne namjerava dirati postojeće tarife ni ujednačiti razlike između pojedinih pravaca.