Roger Federer posljednji je teniski poen odigrao u rujnu 2022., ali njegovi poslovni rezultati od tada samo rastu. Forbes sada procjenjuje da je 44-godišnji Švicarac „težak” 1,1 milijardu američkih dolara, čime je postao sedmi vrhunski sportaš u ekskluzivnom „klubu devet nula”.
Najplaćeniji čak i u mirovini Tijekom 24 godine na ATP Touru Federer je osvojio 20 Grand Slamova, proveo 310 tjedana na vrhu ljestvice i zaradio gotovo 131 milijun dolara od nagrada – treći rezultat u povijesti iza Novaka Đokovića i Rafaela Nadala. Međutim, prava je zarada stigla izvan terena: oko milijardu dolara došlo je od sponzorstava, nastupa i investicija, pa je 16 godina zaredom bio najplaćeniji tenisač svijeta.
„Gospodstven, zgodan, vrlo pristojan i sofisticiran – njegove su marke to i odražavale”, tumači Lisa Delpy Neirotti sa Sveučilišta George Washington, naglašavajući da su upravo osobni imidž i dopadljivost pretvorili Federera u sinonim luksuza.
Zlatna investicija u tenisice Prijelomni poslovni potez dogodio se 2019. kada je, nakon raskida s Nikeom, uložio u švicarski brend sportske obuće i odjeće On. Osim kapitala, Federer je sudjelovao u razvoju tenisica i linije odjeće, a dvije godine poslije tvrtka je izašla na burzu u New Yorku. Vrijednost njegovih oko tri posto udjela danas prelazi 375 milijuna dolara, pri tržišnoj kapitalizaciji Ona od gotovo 15 milijardi.
Portfelj koji i dalje raste Federer je suosnivač menadžerske kompanije Team8 te kreator Laver Cupa, ekipnog turnira koji je postao službeni dio ATP-a i svake godine puni tribine i sponzorske pakete. Ovogodišnje izdanje u San Franciscu cilja na više od 20 milijuna dolara prihoda.
Ulaganja širi i izvan sporta: 2021. se priključio investicijskom krugu od 235 milijuna dolara u start-up NotCo, specijaliziran za hranu biljnog podrijetla. Tvrtka je tad procijenjena na 1,5 milijardi dolara, a već sljedeće godine povukla je dodatnih 70 milijuna za B2B širenje.
Magnet za oglašivače Bez obzira na mirovinu, Federer i dalje surađuje s više od desetak partnera – od Rolexa i Mercedesa do UBS-a i NetJetsa. Na društvenim mrežama prati ga 43,5 milijuna ljudi, a prosječna stopa angažmana od 2,3 posto nadmašuje i Đokovića i Nadala, što ga čini i dalje iznimno poželjnim promotorskim licem.
Profesorica Neirotti zaključuje: „Mislim da je njegova vrijednost kao promotora dugotrajna. Vjerujem da će to moći održati i u budućnosti.”