Grad Rijeka krenuo je u sveobuhvatno preuređenje načina na koji se upravlja njegovim komunalnim poduzećima, uz obećanje da će stručnost i odgovornost zamijeniti stranačku logiku.
Tijekom posljednjih nekoliko tjedana smijenjena su dosadašnja vodstva Autotroleja i Rijeka plusa, a gradonačelnica Iva Rinčić istaknula je da su promjene „jasan signal da se odgovornost u upravljanju mora poštovati neovisno o funkciji ili mandatu”.
Privremeni čelnici i otvoreni natječaji
Na izvanrednim skupštinama sedam komunalnih i trgovačkih društava u većinskom vlasništvu Grada donesena je odluka o raspisivanju javnih natječaja za nove direktore – izuzetak je Energo, gdje mandat ostaje nepromijenjen. Do završetka postupka imenovani su vršitelji dužnosti:
• Dijana Trošelj preuzima upravljanje Autotrolejem.
• Vlado Mezak vodi Rijeka plus.
Oboje dolaze iz vlastitih tvrtki, imaju dugogodišnje iskustvo u sustavu i mogu se javiti na natječaje za stalne mandate.
Rijeka će pritom, prva u Hrvatskoj, angažirati profesionalne agencije za zapošljavanje kako bi se privukli kandidati iz cijele zemlje. Agencije će biti odabrane putem javne nabave, a zadatak im je „aktivno traženje i poticanje prijava kvalitetnih kandidata”, najavila je Rinčić.
Opozicija ulazi u nadzorne odbore
Skupštine su imenovale i 18 novih članova nadzornih odbora. Novost je da u odborima u kojima Grad ima više od dva predstavnika jedno mjesto pripada oporbenim strankama. Gradonačelnica tvrdi da taj potez uvodi „stručnost, odgovornost i otvorenost” u kontrolu gradskih resursa.
Fokus na građane
Gradska uprava poručuje da se ne radi o „kadrovskoj čistki”, nego o postavljanju sustava koji mjeri kvalitetu i dostupnost usluga te ih stavlja u službu građana. Cilj je jasniji nadzor, bolja komunikacija i viša razina usluge u javnom prijevozu, čistoći, vodoopskrbi i ostalim segmentima komunalnog sustava.
Riječki model, koji kombinira profesionalne headhuntere i uključivanje oporbe u nadzorne mehanizme, postavlja nove standarde transparentnosti u hrvatskoj lokalnoj samoupravi. Gradska vlast očekuje da će se prvi rezultati vidjeti kroz poboljšanu učinkovitost i veću informiranost građana o radu komunalnih tvrtki.