Ampere, zasebna tvrtka Renault Grupe za električna vozila i softver, potpisala je sporazum o zajedničkom razvoju sa Stratus Materialsom radi ispitivanja kobalt-slobodnih LXMO™ katodnih materijala za buduće Renaultove modele na struju.
Prema dogovoru, Stratus će svoja visokoučinkovita LXMO™ rješenja testirati u novoopremljenom Ampereovom laboratoriju u Lardyju kraj Pariza. Cilj je provjeriti mogu li baterijske ćelije s tom tehnologijom isporučiti gustoću energije usporedivu ili bolju od danas prevladavajućih NMC ćelija, uz sigurnost i nižu cijenu karakterističnu za LFP sustave.
Tvrtke ističu da bi kombinacija veće gustoće energije i otpornosti na zloporabu mogla rezultirati paketima baterija čija je ukupna energetska gustoća do dvostruko veća od NMC- ili LFP-paketa. To bi Ampereu donijelo ekonomsku prednost: nižu cijenu, dulji doseg i poboljšanu sigurnost budućih vozila.
Kobalt-slobodne ćelije predstavljaju treću razvojnu stepenicu Ampereove baterijske strategije, nakon današnjih NMC tehnologija i LFP modula koji bi se u Renaultova vozila trebali ugraditi 2026.
Nicolas Racquet, potpredsjednik za vozila i pogonske sklopove u Ampereu, naglasio je da su "Stratusovi LXMO™ katodni materijali privukli pozornost Amperea zbog jedinstvene kombinacije performansi, cijene, sigurnosti i životnog vijeka".
Iz Stratusa su jednako optimistični. Izvršni direktor Jay Whitacre poručio je: „Oduševljeni smo što je LXMO™ odabran kao kandidat za Renaultovu buduću gamu. Naš je dosadašnji napredak s Ampereom snažan i veselimo se koracima prema serijskoj primjeni.”
Suradnja s američkim Stratusom dio je šireg nastojanja Amperea da ubrza razvoj baterijskih materijala s manjim ekološkim otiskom i jednostavnijim opskrbnim lancem, što bi francuskoj grupaciji trebalo osigurati konkurentsku prednost na sve dinamičnijem tržištu električnih automobila.