Kad je HBO Max prošlog mjeseca najavio dolazak Mad Mena u 4K rezoluciji, reklamirao je „poboljšanu vizualnu jasnoću” i zadovoljstvo za dugogodišnje obožavatelje. Umjesto toga, ljubitelji su ubrzo dobili – tehnički mamurluk.
Na društvenim mrežama počela je kružiti snimka iz epizode „Red in the Face” (prva sezona) u kojoj Roger Sterling povraća pred zgroženim klijentima. U izvornoj verziji – još uvijek dostupnoj na AMC+ – u kadru je sedam odijeljenih gospodina tipičnih za 1960-e. U novom 4K izdanju prizor je „obogaćen” dvojicom muškaraca u trapericama i majicama koji iz pozadine guraju crijevo kojim se stvara lažna bljuvotina. Drugim riječima, remaster je greškom ostavio neskrivene članove ekipe.
Propust nije bio jedini: dio epizoda na platformi bio je pogrešno označen pa se Rogerov nezgodni trenutak nalazio pod naslovom „Babylon”. Izvor blizak procesu tvrdi da je HBO Maxu dostavljena „pogrešna datoteka” te da će ispravne verzije biti učitane čim prije.
Ponavljanje stare priče Slične nezgode već su pratile prelazak klasičnih serija na nove formate. Širenjem slike na 16:9 u Buffy, X-Filesu, pa čak i u Seinfeldu i Simpsonima, u kadar su ulazili tehničari, nestajali ključni rekviziti ili su vizualne pošalice bile odrezane. Kod I Love Lucy pretjerano izoštravanje pozadine pretvorilo je statiste u nadrealne figure. Problem je često u tome što se originali, snimani za standardnu definiciju i omjer 4:3, naknadno „protežu” ili „režu” kako bi popunili moderne ekrane.
Za Mad Men situacija je paradoksalna: serija je ionako snimana i emitirana u HD-u i širokom formatu; tek su prve četiri sezone bile na filmskoj vrpci. Pretpostavlja se da je u procesu 4K nadogradnje netko posegnuo za alternativnim snimkom u kojem digitalno brisanje ekipe još nije bilo odrađeno.
Potreban oprez, ne samo rezolucija Filmski klasici mogu se pažljivo doterivati film po film, no televizijske serije s desecima ili stotinama epizoda zahtijevaju golemu kontrolu kvalitete. Dok su kreatori Žice osobno nadgledali svaki kadar svojega remastera, takav luksuz rijetko tko ima.
Primjer s Rogerovim crijevom zato služi kao podsjetnik da veća rezolucija ne znači nužno bolju sliku. Ponekad je, kako bi rekao sam Don Draper, „tehnologija blistavi mamac”, ali publici je draže ono sentimentalno – serija onakva kakvu pamte, čak i ako sa strane ostanu crne trake.