Ratni fotoreporter Zoran Filipović Zoro na svojem je Facebook profilu objavio poduži tekst pod naslovom „FRANKENSTEIN 2.0” u kojem oštro kritizira dugogodišnju političku ulogu Milorada Pupovca i Samostalne demokratske srpske stranke (SDSS) u hrvatskim vladama.
Filipović podsjeća da se, prema njegovu sjećanju, „otvorena ljubav” između SDSS-a i državne izvršne vlasti počela formalizirati 6. siječnja 2004. kada je tadašnji premijer Ivo Sanader, uz bivšeg predsjednika Vlade Ivicu Račana i zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, sudjelovao u lomljenju pravoslavne božićne pogače – česnice. „Tko je tada izvukao novčić ne znam, ali od tada je Milorada Pupovca krenulo u životu”, piše fotograf.
Prema Filipoviću, SDSS je „postao najstabilnija konstanta svih budućih hrvatskih vlada, što javno, što tajno”, dok se koristi iz državnog proračuna „mjere u stotinama milijuna eura”. Govoreći o Srpskom narodnom vijeću (SNV), navodi čitavu mrežu organizacija – od političke stranke SDSS i kulturnog društva Prosvjeta do 40 srpskih kulturnih centara diljem zemlje – te podsjeća da statut SNV-a predviđa prijenos njegove imovine Srpskoj pravoslavnoj crkvi u slučaju prestanka djelovanja vijeća.
U tekstu se osvrće i na rezultate popisa stanovništva iz 2021. godine: Hrvatska broji 3,87 milijuna stanovnika, što je 413 056 manje nego 2011., dok Hrvati čine 91,63 posto, a Srbi 3,20 posto populacije. „Statistika je opasno štivo – sve se vidi, tko je zna iščitati”, zaključuje.
Filipović potom citira fragmente knjige „Protokoli velikosrpske ideologije” u kojoj se, među ostalim, govori o stalnom isticanju opasnosti od obnove NDH i naglašavanju navodne ugroženosti Srba u Hrvatskoj. Time, drži autor, srpske elite nastoje održati politički pritisak i legitimirati vlastite strukture.
Cijeli osvrt završava usporedbom s romanom „Frankenstein” Mary Shelley. Poput Victorova čudovišta, piše Filipović, i politička tvorevina stvorena udruživanjem HDZ-a i SDSS-a izmakla je kontroli njezinih tvoraca: „Poruka je jasna. Tko je razumio – shvatit će!”