ZAGREB – Više od pola milijuna ljudi okupilo se početkom ljeta na zagrebačkom Hipodromu na megakoncertu Marka Perkovića Thompsona, događaju koji je prošao bez ijednog evidentiranog incidenta. Iako je od spektakla proteklo nekoliko mjeseci, dio političke scene i dalje propituje njegovu legitimnost i društveni odjek.
Najglasnije je to učinio saborski zastupnik Milorad Pupovac, koji je u raspravi u Saboru zatražio objašnjenje „zašto nije bilo moguće zaštititi ustavne vrijednosti i vrijednosti EU-a od simbola, poruka, pjesama i pokliča kojima se za vrijeme, tijekom i nakon koncerta veličalo pripadnike ustaškog pokreta i pozdravljalo službenim pozdravom NDH ‘Za dom spremni’”.
Pupovčeva opaska potaknula je brzu reakciju kolega. Posebno se istaknuo zastupnik Nino Raspudić, koji je podsjetio da je Visoki prekršajni sud već presudio kako Thompsonova izvedba pozdrava u pjesmi „Bojna Čavoglave” ne predstavlja prekršaj. „Petsto tisuća ustaša u Zagrebu, a nijednom Srbinu nije pala dlaka s glave. U Srbiji se svaki dan Srbi premlaćuju pa ispada da su Srbi sigurniji među ustašama nego među svojima”, izjavio je Raspudić, aludirajući na val nasilja tijekom prosvjeda protiv vlasti u Beogradu.
Koncert na Hipodromu nije prvi put da je Thompson okupio masovno sljedbeništvo: tradicionalna okupljanja u Čavoglavama godinama su privlačila desetke, a nerijetko i stotine tisuća ljudi. Za jednoga dijela javnosti ta su događanja simbol domoljublja i otpora velikosrpskoj agresiji, dok ih drugi doživljavaju kao žarište ideoloških provokacija.
Polemika oko Hipodroma dodatno je zaoštrena Pupovčevim sudjelovanjem na otvaranju izložbe posvećene povjesničaru Dejanu Medakoviću, čiji je Memorandum SANU u hrvatskoj javnosti percipiran kao temelj velikosrpske ideologije. Kritičari tvrde da Pupovac time relativizira vlastite prozivke na račun Thompsonova koncerta, dok zastupnik srpske nacionalne manjine ostaje pri stavu da se „simboli mržnje ne smiju tolerirati”.
Dok se političari prepucavaju, brojke ostaju: pola milijuna posjetitelja, bez prijavljenih izgreda. Za jedne dokaz jedinstva i ponosa, za druge potvrda da podjele iz devedesetih nisu nestale – samo su promijenile formu.