Rastuće cijene na hrvatskoj obali ponovno su zapalile raspravu među gostima – i domaćima i stranima – o tome gdje leži stvarni problem turističke sezone.
Većina komentara okupljenih ispod teksta o sezonskim poskupljenjima slaže se s tvrdnjom da je osjećaj prevarenosti sveprisutan: „Ne želim da me pljačkaju. Ležaljke i suncobran koštaju kao noć u apartmanu”, žali se jedan čitatelj.
Dok se iznajmljivači često prozivaju zbog cijena smještaja, dio rasprave skreće pozornost na ugostitelje. Jedan od najglasnijih osvrta ističe: „Dođeš u konobu koja prodaje smrznutu ribu pod svježu, domaću, a uz ribu nudi i pizze?!? Konoba?!? To uništava hrvatski turizam, a ne cijene smještaja koje se dižu i padaju ovisno o potražnji… Kad ste vidjeli da padaju cijene u restoranima?”
Drugi čitatelj rezimira problem kratko i jasno: „Problem hrvatskog turizma nije smještaj, jer je ponuda ogromna i cijene su od 60 do 200 eura za dvoje, pa kako tko voli i može platiti. Problem su ugostitelji koji nabijaju cijene u nebo, a gost koji želi nešto pojesti može samo birati želi li da ga oderu u restoran x, xy ili zyx.”
Premda konkretnih statistika o aktualnim poskupljenjima zasad nema, iskustva gostiju sugeriraju da se osjetan porast troškova najviše događa za ležaljke, suncobrane i restoranske račune. Pritom se često navodi da je cijena obroka u konobi ili pizzeriji nerijetko viša od dnevnog najma apartmana izvan špice sezone.
Dok jedni tvrde da je posrijedi prirodan rezultat potražnje, drugi upozoravaju kako prekomjerno podizanje cijena potkopava doživljaj te dugoročno može naštetiti reputaciji hrvatskog turizma. Za sada ostaje otvoreno hoće li tržište samo regulirati pretjerivanja ili će se tražiti šira intervencija kako bi se zadržali i gosti – i njihova dobra volja.