Radnici Jadrolinije i članovi Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova okupili su se u ponedjeljak ispred trajektnog terminala u Splitu izražavajući nezadovoljstvo načinom na koji je privatnom brodaru Kapetan Luka Krilo odobrena nova brza linija Split – Supetar – Split.
Sindikalni čelnik Nediljko Bulić rekao je da radnici „nisu protiv uvođenja novih linija ni interesa otoka, već postupka u kojem je odobrena plovidba”, koji smatraju netransparentnim. Prema njegovim riječima, Zakon o pomorskom prometu liniju opisuje kao „blagu uslugu”, no ne objašnjava što to točno znači, a „test proporcionalnosti, koji je trebao odrediti optimalni red plovidbe, nije proveden kako treba”.
Bulić naglašava da bi linija trebala imati status državne, odnosno subvencionirane, umjesto da je prepustena komercijalnom operatoru. Sindikat je zatražio inspekcijski nadzor kompletnog postupka te pozvao institucije da ispitaju „je li postupak bio u skladu s propisima i javnim interesom”.
Prosvjednici su poručili da javni interes mora biti ispred profita i zatražili jasnija pravila za obalni putnički prijevoz, posebno na najprometnijoj hrvatskoj otočnoj ruti koja godišnje preveze više od 2,2 milijuna putnika.
S druge strane, gradonačelnica Supetra Ivana Marković smatra da nova usluga, unatoč komercijalnom karakteru, donosi korist otočanima. „Svaka dodatna povezanost za nas je važna”, prisjetila se inicijative kojom su otočani ranije skupili više od tri tisuće potpisa za katamaransku liniju. Ipak, upozorava da bi cijena karte od deset eura trebala biti niža te podsjeća kako su tražili da linija produži do Pučišća.
Marković ne podržava prosvjed jer su sindikalni zahtjevi, po njezinu sudu, „nedorečeni”, ali naglašava da bi linija trebala biti subvencionirana i dostupna svima.
Dok sindikat inzistira na preispitivanju zakonitosti postupka odabira brodara, lokalna vlast prioritet daje boljem povezivanju Brača. Odluka nadležnih tijela o eventualnom inspekcijskom nadzoru trebala bi pokazati hoće li komercijalna katamaranska linija ostati naJadranu ili će država vratiti subvencionirani model.