Vojni povjesničar Davor Marijan ocijenio je da uzvik „Za dom spremni”, koji se ponovno našao u središtu javnosti nakon koncerta Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu, „nije izraz domoljublja, nego provokacija”.
Raspravu je potaknula izvedba Thompsonove pjesme „Bojna Čavoglave”, čiji početak nosi sporni pozdrav, kao i isticanje zastava nekadašnje postrojbe HOS-a s istim sloganom. Dok je lijevi politički spektar u tome vidio „veliki povratak ustaštva”, dio desnice pokušao je profitirati na trenutku – pojedinci su pozdrav uzviknuli čak i u sabornici.
Marijan, znanstvenik s Hrvatskog instituta za povijest te autor više knjiga o Domovinskom ratu i ustaškim postrojbama, podsjetio je da je i sam proveo dvije i pol godine u borbenim postrojbama tijekom rata. Upravo zato smatra važnim objektivno sagledati simboliku ratnih obilježja: „Treba nam otklon i od maršala i od poglavnika”, poručio je, aludirajući na Josipa Broza Tita i Antu Pavelića.
Prema njegovu tumačenju, hrvatskom društvu nužan je jasan odmak od totalitarnih simbola svih boja kako bi se izbjeglo stalno političko zapaljivanje prošlošću. U protivnom, upozorava, svako javno okupljanje riskira pretvoriti se u ideološki obračun u kojem se umjesto konkretnih problema raspravlja o ratnim parolama iz prošlog stoljeća.
Koncert na Hipodromu tako je, zaključuje Marijan, još jednom pokazao koliko brzo povijesni simboli mogu nadjačati glazbeni događaj i pretvoriti ga u platformu za političke poruke te podjele koje, trideset godina nakon Domovinskog rata, i dalje dijele društvo.