Porsche je u Leipzigu otkrio serijsku verziju svog prvog potpuno električnog SUV-a – Cayenne Electric i snažniji Cayenne Turbo Electric – nadajući se da će upravo taj model popraviti posrnulu bilancu. U prvih devet mjeseci 2025. operativna dobit marke pala je za nevjerojatnih 99 % u odnosu na isto razdoblje lani, ponajprije zbog naglog revidiranja EV strategije, odustajanja od vlastite proizvodnje baterija, carina u SAD-u te usporavanja kineskog tržišta.
Cijene i performanse
• Cayenne Electric: 109 000 USD (83 200 £); 0–100 km/h za 4,8 s; do 143 mph; 300 kW u normalnom radu, 325 kW i 835 Nm uz Launch Control.
• Cayenne Turbo Electric: 163 000 USD (130 900 £); 0–100 km/h za 2,5 s; 0–200 km/h za 7,4 s; 162 mph; pogon daje do 850 kW (1 156 KS) i 1 500 Nm momenta, uz direktno uljno hlađenje stražnjeg elektromotora.
Oba modela koriste novu bateriju kapaciteta 113 kWh s dvostranim hlađenjem, što prema WLTP-u donosi do 398 milja dosega (Cayenne) odnosno 387 milja (Turbo). Zahvaljujući tehnologiji od 800 V, punjenje do 390 kW (povremeno i 400 kW) omogućuje dopunu od 10 do 80 % za manje od 16 minuta, odnosno oko 200 milja dometa u desetak minuta. Rekuperacija energije doseže 600 kW, razinu treće generacije bolida Formule E.
Šasija se može nadograditi zakretanjem stražnjih kotača do 5 stupnjeva, čime se olakšavaju uska skretanja i parkiranje.
Unutrašnjost i tipke pod velom tajne Najupadljiviji element kabine je zakrivljeni infotainment zaslon Flow Display, koji kombinira gornji dio za karte i grafiku s donjim dijelom za izbornike. Novost je i glasovni asistent Voice Pilot, čiji AI pogon Porsche još uvijek drži u tajnosti. Tvrtka tvrdi da sustav može „understand complex, interrelated queries, recognize the context” i „respond like a real conversation partner”, ali na upite o tome koji veliki jezični model stoji iza asistenta – uporno šuti.
Kompromisna platforma Iako električna varijanta predvodi promotivnu kampanju, Cayenne će od ljeta 2026. kupcima stizati i u hibridnim te klasičnim benzinskim verzijama. Zbog takvog „sve u jednom” pristupa, nova generacija i dalje nosi konstruktivne kompromise koje nameće ugradnja motora s unutarnjim izgaranjem – pitanje je što bi Porsche mogao postići da je potpuno zagrizao za struju.
Za brend koji je donedavno bilježio milijarde profita, uspjeh električnog Cayenna više nije stvar prestiža nego nužan korak za financijski oporavak.