Poljaci su se ove sezone prometnuli u najvažnije adute hrvatskog turizma. Dok je promet s tradicionalno jakih tržišta – Njemačke, Slovenije, Češke, Austrije, Slovačke i Nizozemske – klizio u minus, gosti iz Poljske donijeli su u srpnju rast od 7 % u dolascima i noćenjima. To znači oko 150 000 dodatnih noćenja i ukupno približno 2,3 milijuna, čime je Poljska skočila na treće mjesto najznačajnijih stranih tržišta, odmah iza Njemačke i Slovenije.
Nekada percipirani kao gosti skromnije platežne moći, Poljaci danas stižu iz zemlje koju zbog visokog gospodarskog rasta nazivaju „ekonomskom zvijezdom Europe”. Deblji novčanici ipak nisu umrtvili osjetljivost na cijene: poljski portali zbrajaju poskupljenja na Jadranu od 50 % u dvije godine i katkad sugeriraju sunarodnjacima da se umjesto mora u Hrvatskoj rashlade na kupalištu Croatia u Jurkowu, u Malopoljskom vojvodstvu.
Unatoč tome, službena statistika Hrvatske turističke zajednice pokazuje stabilnost poljskog interesa. Veleposlanik Tomislav Vidošević podsjeća da je Poljska još od rekordne 2019. konstantno među prva četiri emitivna tržišta:
„Broj poljskih gostiju kontinuirano raste, a prema statističkim podacima HTZ-a, najveći rast broja gostiju zabilježen je u 2024., kada je Hrvatsku posjetilo 1 166 238, odnosno 7 posto više u odnosu prema 2023.”
Vidošević dodaje da Poljaci „posebno vole Dalmaciju i makarsku rivijeru” te da je percepcija Hrvatske „i dalje više nego pozitivna”. No touroperatori primjećuju da cijena ove godine igra presudnu ulogu, pa su Grčka i Turska vrlo tražene, a u igru ulaze Crna Gora i Albanija.
Zračna povezanost zasad ide na ruku Jadranu: LOT Polish Airlines održava oko 30 letova tjedno, a pridružuju se i niskotarifni prijevoznici. Novost ljeta 2024. je željeznička linija Varšava – Rijeka koju su pokrenule Poljske željeznice (PKP). Ministarstvo infrastrukture Poljske procjenjuje da će do kraja kolovoza vlakom stići 11 000 turista.
Međutim, putovanje traje 19 sati, a pritužbe lete na račun hrvatskih kolosijeka. Zamjenik ministra infrastrukture Piotr Malepszak izjavio je za Tok FM da su putnici rekli kako je „infrastruktura u Hrvatskoj u tako lošem stanju da je vlak vozio 40 km na sat, a kada su ušli u Poljsku, htjeli su 'poljubiti tračnice'”.
Upućeni podsjećaju da je češki RegioJet djelomično odustao od linija prema Hrvatskoj upravo zbog zastarjelih pruga. U vrijeme kada Europa potiče jeftin i ekološki željeznički promet, modernizacija tračnica mogla bi Hrvatskoj otvoriti vrata čitave srednje Europe – i osigurati da spas srpnja ne ovisi samo o jednom tržištu.