Kada se carinske tarife promijene preko noći, tvrtke imaju jedva 48 sati da izračunaju nove scenarije i djeluju prije konkurencije. Na konferenciji Celosphere 2025 u Münchenu prikazano je kako se taj kaos može pretvoriti u prednost – i to mjerljivim rezultatima koji dijele pobjednike od gubitnika.
• Vinmar International, globalni distributer plastike i kemikalija, izradio je digitalnog blizanca svog opskrbnog lanca vrijednog 3 milijarde dolara. Rezultat: više od 20 % manje hitnih otprema i agilnija isporuka širom svijeta.
• Florida Crystals, jedan od najvećih američkih proizvođača šećerne trske, oslobodio je milijune dolara u obrtnom kapitalu i ojačao otpornost lanca opskrbe uklanjanjem ručnog prepisivanja u financijama, nabavi i ulaznoj logistici. Pilot-projekti temeljeni na umjetnoj inteligenciji sada šire dobit na obradu računa, prediktivno održavanje i upravljanje narudžbama.
• ASOS, modni div internetske trgovine, spojio je cijeli lanac opskrbe u jedinstveni prikaz, smanjio varijacije procesa, ubrzao plasman kolekcija i poboljšao korisničko iskustvo na globalnoj razini.
Zajednički nazivnik uspješnih: procesna inteligencija koja popunjava prazninu koju klasični ERP sustavi ne pokrivaju. Umjesto da samo ubrza pristup podacima, tehnologija povezuje točke između ERP-a, financija i logistike u sekundama kada je svaka odluka kritična.
Migracija na SAP S/4HANA to jasno ilustrira. Procjenjuje se da 85–90 % postojećih korisnika SAP-a još uvijek prelazi s ECC-a na novu platformu. Premještanje na brže baze podataka ne donosi pregled nad opskrbnim lancem – samo brže isporučuje iste fragmentirane informacije. Taj nedostatak vidljivosti prosječnu tvrtku godišnje košta desetke milijuna dolara u obrtnom kapitalu i gubitku tržišne pozicije.
Kad tarife poskoče, inputi dobavljača naglo rastu, financije jurcaju računati učinak na maržu, a nabava u izoliranim sustavima traži alternativne dobavljače – često bez saznanja hoće li promjena usporiti isporuke ili prekršiti postojeće ugovore. Primjeri iz Münchena pokazuju da procesna inteligencija može preokrenuti tu sljepoću i pretvoriti svaku novu promjenu cijena u stratešku prednost.