Građanske udruge „Volim Omiš”, „Savez za Poljica” i „Spasimo ušće Cetine” u nedjelju u podne organiziraju prosvjed pod nazivom „Polomit ćete zube na omiškoj stini” na gradskom mulu. Cilj im je pritisnuti Hrvatske ceste (HC) da odustanu od ucrtane trase gradske obilaznice – najskupljeg i najsloženijeg dijela buduće brze ceste do Splita – i prihvate alternativno rješenje s upola manje zahvata.
Prosvjednici tvrde da aktualni plan predviđa: • tri nova tunela, • šest vijadukata, • 100-metarski nasip, • čak i rotor unutar jednoga tunela.
„Politika uporno gura svoje, a struku nitko ne sluša”, poručio je umirovljeni inženjer niskogradnje Ivo Vulić, koji već četvrt stoljeća upozorava na, kako kaže, „potpuno promašenu obilaznicu”. Po njegovu prijedlogu cesta bi zahtijevala samo jedan tunel i vanjski rotor, što bi, naglašava, bilo sigurnije, jeftinije i funkcionalnije jer bi omogućilo izravni spoj prema autocesti u Blatu na Cetini.
Aktivist Ivan Barišić dodaje da njihova varijanta ne bi remetila postojeći promet ni narušila spektakularnu vizuru Omiša, dok Tino Mrčelić iz Mjesnog odbora Priko upozorava na opasnost od buke i klizišta iznad naselja: „Planina i životi ljudi ispod nje bili bi ozbiljno ugroženi”.
Delegacija Omišana u svibnju je na sastanku u Zagrebu dobila obećanje vodstva HC-a da će se ponovno proučiti sporni koridor, no, tvrde, odgovor nikada nije stigao. Premda organizatori naglašavaju da prosvjed nema stranački predznak, građane je na sudjelovanje pozvao i lokalni HSP.
U međuvremenu je HC sredinom rujna odabrao izvođača radova za 4,5-kilometarsku dionicu Dugi Rat – Omiš: posao od 105,9 milijuna eura dobio je hrvatsko-turski konzorcij Texo Molior – Özgün İnşaat. Radovi bi trebali trajati 42 mjeseca, ali početak ovisi o rješavanju imovinsko-pravnih odnosa i građevinskih dozvola.
Ta dionica ključni je segment projekta teškog 314 milijuna eura, kojim je predviđena izgradnja 22,5 kilometara brze ceste Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš. Omišani, međutim, poručuju da bez promjene trase neće odustati od otpora: „Kad se već gradi, neka bude trajno rješenje, a ne novi problem.”