Nizozemsko-britanski trgovački lanac Action priprema se za ulazak u Hrvatsku, potez koji bi mogao presložiti odnose među domaćim maloprodajnim lancima.
Lanac s reputacijom „ubojice” i „rezača” cijena već posluje u 14 europskih zemalja s oko 3 000 prodajnih mjesta. Svaki dosadašnji nastup pratio je val agresivnog snižavanja cijena, no domaća tržišta nerijetko su pokazala otpornost na prvotne najave o „dramatičnim potresima”.
Bivši direktor Konzuma Drago Munjiza, danas konzultant u sektoru trgovine, podsjeća da Hrvatska zasad nema razvijenu diskontnu scenu:
„Iskreno rečeno, jedini pravi diskonter u Hrvatskoj je Eurospin, koji opet svojom ponudom nije možda totalno adaptiran za ovdašnje tržište, koliko za matično, talijansko. Eurospin prvo nema dovoljno prodajnih mjesta, a drugo, nije ‘one stop shopping’ pa ga ni ljudi ne doživljavaju tako.”
Munjiza primjerom iz susjedstva naglašava što smatra „pravom” diskontnom razinom cijena: „Najbliži diskonter Hrvatskoj je Hofer u Sloveniji. Ona ima jedan pravi diskonterski nivou cijena i to se vidi.”
Iako je Lidl u Hrvatskoj startao kao diskonter, Munjiza podsjeća da je tijekom godina evoluirao u klasičnog maloprodajnog igrača s proširenom ponudom i drugačijom cjenovnom politikom.
Dolazak Actiona stoga otvara pitanje hoće li novi igrač uspjeti popuniti diskontnu nišu koju, prema Munjizi, domaće tržište još nema – i hoće li pritom natjerati postojeće lance na snažnije korekcije cijena ili modernizaciju ponude. Prvi potezi nizozemsko-britanskog lanca u Hrvatskoj pokazat će koliko je domaća publika spremna na još jednog „niskocjenovnog specijalista”.