Strojovođe su nakon pandemije službeno proglašene ključnim radnicima njemačke infrastrukture, no u kabinama i dalje vlada kroničan nedostatak ljudi.
Sindikat GDL procjenjuje da će do 2030. Njemačkoj trebati dodatnih 5.000 do 10.000 strojovođa kako bi se smanjila kašnjenja i otkazivanja koja već godinama muče Deutsche Bahn. Upravo je manjak kadra bio jedno od glavnih pitanja u višednevnom štrajku u ožujku 2024., nakon kojega je izboreno novo povećanje plaća.
Prema tarifnom ugovoru koji na snagu stupa u travnju 2025., početna bruto plaća raste na oko 3.500 eura – 200 eura više nego ranije. Na taj se iznos zbrajaju dodaci za noćni rad, vikende i blagdane, pa mjesečna primanja lako premašuju 4.000 eura.
Iskustvo dodatno podiže cifru: svake se pete godine plaća povećava za oko 100 eura, što znači da strojovođa s tri desetljeća staža može primati i do 4.650 eura mjesečno. Uz to, posao nije karijerni plafon; zainteresirani se mogu dodatno školovati za disponenta ili majstora željezničkog prometa.
Za ulazak u kabinu lokomotive nije potrebna sveučilišna diploma, a u vrijeme kada mnogi europski radnici traže pristojno plaćene poslove bez fakultetske titule, brojke iz Njemačke zvuče itekako primamljivo.