Nissanova tvornica u Tochigiju ispratila je kraj jedne ere: nakon 18 godina proizvodnje s linije je sišao posljednji primjerak modela R35 GT-R. Serija namijenjena isključivo japanskom tržištu time odlazi u povijest, a ljubičasti Premium Edition T-Spec već je rezerviran za domaćeg kupca.
„U ovih 18 izvanrednih godina, R35 GT-R ostavio je dubok trag u povijesti automobilizma. Njegovo nasljeđe svjedoči o strasti našeg tima i odanosti kupaca diljem svijeta. Hvala svima što ste bili dio ovog nevjerojatnog putovanja. Obožavateljima linije GT-R želim poručiti da ovo nije kraj. Jednog ćemo dana ponovno oživjeti njezino ime”, poručio je predsjednik i glavni direktor Nissana Ivan Espinosa dok je stotinu radnika pljeskom ispraćalo automobil.
Od predstavljanja 2007. godine proizvedeno je približno 48 000 primjeraka R35-ice. Svaki motor ručno je sklapalo devet majstora, tzv. Takumi, a pločica s njihovim potpisom postala je zaštitni znak modela. Početnih 353 kW (480 KS) s vremenom je naraslo na 419 kW (570 KS), dok je ekstremna inačica GT-R NISMO uz trkaće turbopunjače razvijala 441 kW (600 KS).
Pogon na sve kotače ATTESA ET-S i napredna aerodinamika donijeli su i impresivnu kolekciju sportskih uspjeha: pet naslova u klasi GT500 i tri u GT300 serije SUPER GT, pobjede u Blancpain GT-u 2013., Bathurstu 2015. te pet trijumfa u Super Taikyuu. Rekordi na stazi Nürburgring posebno su odjeknuli – vremenski prag od sedam i pol minuta probijen je 2008., a vrhunac je stigao 2013. kada je Michael Krumm u GT-R-u NISMO odvozio krug za 7:08,679.
Japanska staza Tsukuba donijela je nova mjerila: Tsugio Matsuda 2019. je postavio rekord od 59,361 sekundi, a 2024. ga spustio na 59,078. Guinnessov rekord za najbrži drift – 304,96 km/h pri 30 stupnjeva – također nosi potpis R35-ice.
Iako se aktualni model povlači, Nissan najavljuje nastavak legende. Tehnologije i iskustvo skupljeno na R35-ici poslužit će kao temelj sljedećoj generaciji GT-R-a, čime japanski proizvođač jasno poručuje: zlatno slovo „R” tek će se ponovno uklesati u buduće rekorde.