Smrt člana obitelji sa sobom donosi ne samo tugu već i niz administrativnih obveza, među kojima je i zatvaranje bankovnih računa. Upravo tu obvezu pokušala je ispuniti 69-godišnja Osječanka, no ostala je neugodno iznenađena kad je Hrvatska poštanska banka (HPB) za podizanje 33 eura s računa pokojne majke i njegovo gašenje naplatila dodatnih 9,95 eura.
Prema pisanju portala Mirovina.hr, banka je trošak pravdala „naknadom za postupanje po rješenju o nasljeđivanju, ugovoru o doživotnom uzdržavanju ili aktu drugog nadležnog tijela”. Iznos je, kažu, javno naveden u njihovoj odluci od 15. travnja ove godine.
„Time eklatantno krše odluke HNB-a jer naplaćuju nešto što ne bi smjeli, a preimenovali su dio sadržaja da bi od nasljednika oteli novac”, poručila je Osječanka, naglašavajući kako banka nema ovlasti provoditi rješenja o nasljeđivanju već samo isplatiti novac zakonskim nasljednicima.
Iz HPB-a potvrđuju da je pritužba zaprimljena te ističu kako se za „podizanje sredstava s računa nakon smrti korisnika naplaćuje naknada za obradu rješenja o nasljeđivanju”, koja je transparentno objavljena na njihovim mrežnim stranicama zajedno s ostalim tarifama.
Prema regulativi Hrvatske narodne banke, podizanje sredstava s tekućeg računa i njegovo zatvaranje nakon smrti klijenta trebalo bi biti besplatno. Nasljednica tvrdi kako je zbog sporne naknade izgubila gotovo trećinu iznosa koji je podizala.
Slučaj je ponovno otvorio pitanje je li bankarska praksa u skladu s propisima i koliko su građani upoznati s pravom na besplatno raspolaganje ostavštinom na računima svojih bližnjih.