Alpska čokolada Milka osvojila je ovogodišnji anti-trofej „Goldener Windbeutel“, nakon što je 34 % sudionika ankete organizacije za zaštitu potrošača Foodwatch glasalo da je riječ o „najdrskijoj reklamnoj laži“ u Njemačkoj.
Organizacija ističe da je Milka „školski primjer“ tzv. shrinkflationa: proizvođač je najprije podignuo cijenu s 1,49 na 1,99 eura, a potom smanjio težinu table sa 100 na 90 grama. Prema Foodwatchu, to znači stvarni skok cijene od 48 %.
Kompanija Mondelez, vlasnik brenda, poručuje da su „cijene kakaa i ostali troškovi rekordno visoki“ te da je poslovno okruženje „kompliciranije i nestabilnije nego ikada“. Foodwatch pak upozorava na netransparentnost: deklaracija o 90 grama nalazi se u sitnom tisku i na policama je često prekrivena.
Statistika dodatno podupire kritiku: dok je prosječna cijena čokolade u Njemačkoj lani porasla oko osam posto, Mondelez je kod pojedinih proizvoda digao cijene i do 64 %.
Na neslavnoj listi obmanjivanja potrošača iza Milke slijede:
- dimljeni losos norveške tvrtke, prozvan zbog kršenja propisa o dobrobiti životinja;
- čokoladica „Menstru Chocobar“ koja ženama tijekom menstruacije obećava olakšanje zahvaljujući željezu i vitaminu B6, premda za takvu tvrdnju nema znanstvenog dokaza;
- margarin Rama, koji se hvali „100 % prirodnim sastojcima“, iako, tvrdi Foodwatch, sadrži niz industrijski prerađenih dodataka.