Meta će od ožujka britanskim korisnicima Facebooka i Instagrama omogućiti pretplatu bez oglasa po cijeni od 2,99 funti mjesečno na web-u, odnosno 3,99 funti na iOS-u i Androidu. Tvrtka tvrdi da je riječ o „jednoj od najnižih cijena na tržištu”, a potez dolazi nakon pregovora s britanskim Uredom povjerenika za informacije (ICO).
Regulator je pozdravio upola nižu cijenu u usporedbi s Europskom unijom te poručio kako „ljudi moraju imati stvarnu transparentnost i izbor o tome kako se njihovi podaci koriste”, istodobno priznajući da internetske platforme „moraju poslovati komercijalno”. ICO očekuje da Meta procijeni kako novi model utječe na odluke korisnika i da ostane u skladu s britanskim zakonodavstvom o zaštiti podataka.
Meta zauzvrat naglašava da je postignuti dogovor „izdvojio Ujedinjeno Kraljevstvo od EU-a” te Bruxelles optužuje za „pretjerano zadiranje” jer europski regulatori zahtijevaju manje personalizirano oglašavanje, što kompanija opisuje kao „lošije iskustvo za korisnike i poslovne subjekte”.
Europska komisija u travnju je kaznila Metu s 200 milijuna eura zbog ranijeg modela „plati ili pristani”, kojim je korisnike prisiljavala ili da prihvate praćenje radi personaliziranih oglasa ili da plate za verziju bez reklama. Iako je tvrtka u studenome 2024. taj sustav zamijenila, Bruxelles još istražuje revidiranu verziju i najavljuje moguće nove sankcije.
Kako bi ublažila pritisak, Meta je još prošle jeseni snizila cijene pretplate u EU-u s 9,99 na 5,99 eura mjesečno na web-u te s 12,99 na 7,99 eura na mobilnim platformama. Unatoč kritikama potrošačkih udruga, zagovornika privatnosti i političara diljem Europe, kompanija i dalje brani model pretplate tvrdeći da pruža „dobro utemeljenu i gospodarski održivu” alternativu oglašavanju temeljenom na praćenju korisnika.