Britanski startup Maeving otkrio je novi model RM2, električni motocikl koji ambiciozno spaja klasični dizajn s modernom, tihom vožnjom. Prednarudžbe su otvorene u Sjedinjenim Državama po cijeni od 10 995 dolara, a prve isporuke najavljene su za siječanj 2026.
RM2 dijeli pogonski sklop s ranijim modelom RM1S, ali donosi nekoliko ključnih novosti:
• Najveća brzina: 70 mph (112 km/h) • Doseg: 80 milja (oko 130 km) • Težina: 330 funti (150 kg) • Nova klupa-sjedalo omogućuje vožnju s putnikom • Tri načina vožnje: Eco (30 mph), 1 (45 mph), S (punih 70 mph) • Dvije izvadive baterije koje se mogu puniti u stanu; od 20 do 80 % napune se za manje od tri sata
Vozačima u SAD-u i dalje treba motociklistička dozvola, no Maeving uvodi program New Rider koji vraća do 250 dolara za službeni tečaj osposobljavanja.
Servis je organiziran preko mobilnih tehničara u New Yorku i Kaliforniji, dok se u ostatku zemlje oslanja na partnerske radionice. Iz tvrtke poručuju da je „vrlo jednostavan za održavanje”. Dodatno se nudi stražnji nosač i kutija za kacigu.
Utemeljitelji Seb Inglis-Jones i Will Stirrup pokrenuli su Maeving neposredno prije pandemije s idejom da ponude ekološku alternativu tradicionalnom motociklu, ali bez odricanja od stila. Presudni iskorak dogodio se zapošljavanjem Graemea Gilberta, dugogodišnjeg planera proizvoda u Triumphu, čiji je tim oblikovao prepoznatljivu retro siluetu nalik klasicima poput Bonnevillea.
Tvrtka zasad ne posluje s dobiti, no tvrdi da je „na korak do pozitivnog poslovanja”, pri čemu je američko tržište najbrže rastuće. Upravo bi praktičniji RM2, s mogućnošću vožnje u dvoje, mogao presudno proširiti publiku.
Ipak, cijena ostaje upadljiva. Primjerice, BMW-ov CE 02 kreće od 7 599 dolara, a LiveWire iz Harley-Davidsona od 9 999 dolara, uz višu krajnju brzinu i veći doseg. Maeving uzvraća britanskim naslijeđem, iznimno tihom vožnjom i praktičnim sustavom izmjenjivih baterija – adutima koji bi, nada se tvrtka, mogli privući vozače kojima je benzin postao passé.