Ulaganje u luksuzne satove sve je privlačnije hrvatskim ulagačima, a stručnjaci procjenjuju da se na dobro odabranim modelima može ostvariti znatan prinos.
Zagrepčanin Lovro Šare, vlasnik trgovine „Timeless” u samom središtu grada, posljednjih sedam godina pomno prati kretanja na tržištu, a zadnje dvije se profesionalno bavi preprodajom. Prošle je godine otvorio i prvu fizičku poslovnicu u kojoj se prodaju komadi vrijedni od 2.000 do čak 100.000 eura.
„Marka, model, stanje, popularnost i rijetkost – to je pet ključnih čimbenika koji određuju hoće li sat dugoročno rasti u cijeni”, objašnjava Šare. U njegovoj ponudi nalaze se Rolex, Audemars Piguet, Breitling, Omega i drugi proizvođači čiji modeli redovito postižu premiju na sekundarnom tržištu.
Interes kupaca, kaže, više nije motiviran samo ljubavlju prema urarstvu: „Sve više ljudi sat promatra kao alternativu klasičnim ulaganjima. Ako odaberete pravi primjerak i održavate ga u besprijekornom stanju, šanse su da ćete ga jednog dana prodati znatno skuplje.”
Prema Šarinim riječima, pojedini modeli legendarnih kolekcija u proteklih su deset godina udvostručili ili čak utrostručili vrijednost. Ključan je, međutim, pažljiv odabir i dobra procjena trenutka kupnje: „Ponekad je bolje čekati pad cijena, kao što se dogodilo prošle godine kad je tržište nakratko posustalo.”
Iako luksuzni satovi mogu biti isplativa imovina, stručnjak upozorava da se uvijek radi o dugoročnom ulaganju te savjetuje kupcima da detaljno istraže tržište ili se konzultiraju s iskusnim urarom prije nego što izdvoje veće iznose.
Za one koji tek ulaze u svijet mehaničkih remek-djela, Šare preporučuje model srednje klase kako bi se upoznali s dinamikom tržišta. No bez obzira na raspon cijena, zaključuje, „sat na ruci nosi priču, a prava priča s vremenom dobiva na vrijednosti”.