U Flaciusovoj ulici u Puli, među uobičajenim reklamama za pršute i tartufe, proteklog su vikenda osvanula dva upadljiva crvena plakata s jasnom porukom protiv masovnog turizma. Na prvom stoji natpis „Liga za boj protiv turizma – Gori Ussi Šikuti!”, dok drugi prikazuje krave koje piju vodu iz bazena u obliku istarskih bazilika – motiv preuzet s naslovnice albuma „Baz(en)ilika” pulske skupine Gori Ussi Winnetou.
Postavljanje plakata dio je obilježavanja 25. obljetnice multimedijskog kolektiva Šikuti Machine, a time je i dugogodišnja Liga za boj protiv turizma, koju je kantautor Franci Blašković osnovao još potkraj 1980-ih, po prvi put izašla iz undergrounda na glavnu gradsku šetnicu kojom svakodnevno prolaze turisti i turistički djelatnici.
Blašković je među prvima u Istri javno upozoravao da nekontrolirani rast turizma potiskuje lokalnu proizvodnju, tradiciju i identitet. Njegov glazbeni opus, od ranih humornih uradaka „Balkan Lover” i „Maestro Guli-Lili” do mračnijeg „Masterplana” i pjesme „Koza in the Sky pod čripnju”, pratio je istodobno jačanje turističke industrije i rast nezadovoljstva domaćeg stanovništva.
Autori plakata podsjećaju da se model turizma u međuvremenu pretvorio u overtourizam: mjesta su prepuna, apartmani niču na poljoprivrednom zemljištu, a „još apartmana i vila, još bazena i ležaljki” postao je, kako ironiziraju, glavni razvojni moto. Stariji mještani rezignirano dodaju: „Pašte se najidu, ma šoldi nikad!”
Kroz simboličnu intervenciju Blašković i Šikuti Machine poručuju da Liga za boj protiv turizma više nije tek umjetnički geg, nego upozorenje na cijenu pretjerane orijentiranosti prema jednoj djelatnosti. Pula i Istra, poručuju, moraju pronaći ravnotežu između turizma i očuvanja vlastitih resursa – prije nego što bude prekasno.