Mjesečnim ritmom na redakcijske adrese pristižu pritužbe građana: preuzeli su pošiljku, platili pouzeće, a unutra – ne naručeni predmet, često bezvrijedan. Na kutiji uvijek ista oznaka pošiljatelja: Poštanska ulica 25, Velika Gorica.
Iako se među kupcima proširila fama da je riječ o „prevarantskoj adresi”, terenska provjera pokazuje drugačiju sliku. Iza spomenutog kućnog broja ne krije se sjedište sumnjivih trgovaca, nego službeni objekt Hrvatske pošte – prijamno mjesto za dio međunarodnih paketa koji u zemlju ulaze kao roba Europske unije.
„Na tu adresu pristiže roba poznatih e-brendova koji su ugovorni korisnici Hrvatske pošte te pošiljke konsolidatora ili logističkih tvrtki s kojima surađujemo”, potvrdili su iz HP-a. Dodaju kako je poštanska pošiljka vlasništvo pošiljatelja sve dok ne bude uručena primatelju, pa sam sadržaj i pakiranje ostaju isključiva odgovornost trgovca.
Drugim riječima, Poštanska 25 nije generator prijevara, ali jest prolazna točka kroz koju u sustav ulaze i pošiljke neodgovornih internetskih prodavača. Stručnjaci za potrošačka prava zato savjetuju:
- Ne preuzimati pakete koje niste naručili.
- Prije plaćanja pouzeća provjeriti pošiljatelja i broj narudžbe.
- U slučaju sumnje odmah kontaktirati Hrvatsku poštu i prijaviti problem Državnom inspektoratu.
HP napominje da, prema Zakonu o poštanskim uslugama, nema ovlasti otvarati pakete niti odgovornost za ono što se u njima nalazi. Zato se lanac odgovornosti za sumnjivu robu vraća na internetske trgovce – i oprez samih kupaca.