U prvih šest mjeseci ove godine hrvatski poljoprivrednici kupili su 501 novi traktor, što je 83 komada ili 20 % više nego u istom razdoblju lani, pokazuju podaci Udruge prodavatelja poljoprivredne mehanizacije i opreme.
Najtraženiji su modeli manje snage, a na vrhu ljestvice prvi put se našao Lamborghini sa 61 prodanim primjerkom. Talijanski dizajn očito osvaja i oranice: uz Lamborghini u ponudi su i traktori marke Ferrari, dok se od prepoznatljivijih brendova na tržištu nalaze još Armatrac, Kioti, Sonalika, Valtra, Claas i McCormick.
Sjeverozapadna Hrvatska posebno preferira Claas – u šest tamošnjih županija prodano je 30 njegovih strojeva, pretežno snage do 116 kW.
Ukupno je u prvom polugodištu hrvatskom tržištu pristiglo čak 56 različitih svjetskih marki traktora. Dio tradicionalnih proizvođača, poput IMT-a i Ursusa, nije više dostupan zbog gašenja proizvodnje ili embarga, no pojavilo se i pet novih imena: Force, Hinomoto Hanwo, Fortrak i Šalek. Sveukupna potražnja tako se realno svodi na 32 aktivna brenda.
Rabljeni sektor i dalje je znatno veći. U istom razdoblju prodano je 1 761 korišteni traktor, a najpopularniji su bili IMT, John Deere, Ferguson, Deutz, New Holland i Fendt.
Brojke pokazuju da domaća poljoprivreda unatoč rastu troškova intenzivno ulaže u mehanizaciju, pri čemu premium marke prikupljaju sve više poklonika — ne samo u luksuznim autima, nego i na hrvatskim njivama.