Pula – Terasa pulske robne kuće u petak, 5. rujna, postaje privremeno kino pod vedrim nebom. U 21 sat ondje počinje program „Preuzimanje okvira: Neukrotive kvirfeminističke vizije (18+)”, nastao u suradnji Kino Katarine i ljubljanskog filmskog kolektiva Rdeče zore.
Program donosi šest kratkih DIY filmova koje povezuje hrabra mješavina erotike, queer politike i feminističke kritike patrijarhata, kapitalizma i tradicionalnog filmskog jezika. Riječ je o intersekcionalnom izboru radova koji „tijelo, prostor i glas“ vraćaju marginaliziranim subjektima, pretvarajući žudnju u polje političke borbe.
• Planetary Loss (Liberty Antonia Sadler, UK, 2024, 4’): senzualna ekopoetika koja spaja klimatski kolaps s erozijom erotske mogućnosti. • A Certain Kind (Sarah Carlot Jaber, Belgija, 2021, 14’): meta-portret feminističke i queer pornografske produkcije utemeljene na pristanku, autonomiji i tjelesnoj raznolikosti. • Object(s) of Desire (Austrija, 2022, 5’): novo zamišljanje seksualnosti queer tijela izvan fetišizirajuće objektifikacije, s naglaskom na uzajamnu afirmaciju i radost. • Plenum im Tuntenhaus (Lasse Långström, Švedska/ Njemačka, 13’): insajderski, duhovit pogled na queer otpor gentrifikaciji. • She’s the Protagonist (Gabriel Gutierrez Morales, SAD, 2024, 16’): filmski arhetipovi ženskih* likova oslobađaju se narativnih klišeja i kreću prema samoodređenju. • GORGON*URBAN (Ceza Bularca, Rumunjska, 2024, 3’): performativna intervencija koja gradske ulice pretvara u kolektivni prostor kvirfeminističkog otpora.
Sve projekcije imaju engleske titlove i namijenjene su isključivo punoljetnoj publici. Kolektiv Rdeče zore djeluje unutar istoimenog međunarodnog feminističkog i queer festivala iz Ljubljane, koji više od četvrt stoljeća otvara prostor niskobudžetnoj umjetnosti usmjerenoj na propitivanje eksploatacije, diskriminacije i elitizma u kulturnoj industriji.
Kroz formu, proces i utjelovljenu prisutnost, odabrani filmovi ne samo da prikazuju pokrete za društvenu pravdu, nego ih izvode na samom platnu. Program Kino Katarine podržan je od Istarske županije, Ministarstva kulture i medija RH te HAVC-a.