Kupci Kauflanda u gradu Mosbach u saveznoj pokrajini Baden-Württemberg od sada mogu obaviti liječnički pregled bez napuštanja trgovine. U hodniku ispred blagajni postavljena je zvučno i vizualno izolirana kabina nazvana „S | Medical Room“, nastala u suradnji lanca i zdravstvene grupacije Sana.
Što nudi kabina
• videokonzultacije s obiteljskim liječnikom, • izdavanje recepata i bolovanja, • osnovne preglede poput mjerenja krvnog tlaka i kratkog check-upa.
U prostoru dežura medicinska sestra koja pomaže pri prijavi te provodi početna mjerenja. Ako liječnik procijeni da su potrebni dodatni nalazi, pacijent odmah dobiva uputnicu za najbližu ordinaciju ili kliniku.
Radno vrijeme prilagođeno je navikama kupaca – od ponedjeljka do subote, od 8 do 19 sati. Usluga je dostupna osobama s javnim ili privatnim osiguranjem, ali i samoplatiteljima zainteresiranima za dodatne preventivne preglede.
Zdravstvene usluge „usput“
Schwarz grupa, vlasnik Kauflanda i Lidla, objasnila je da projektom želi „dovesti zdravstvene usluge u svakodnevni život ljudi“, osobito u sredinama gdje kronično nedostaje obiteljskih liječnika. Telemedicinska soba stoga bi mogla smanjiti pritisak na postojeće ambulante, ali i olakšati pristup zdravstvenoj skrbi starijim osobama te zaposlenima koji se inače ne stignu naručiti.
Pilot-projekt u Mosbachu pažljivo će se pratiti. Ako se pokaže uspješnim, telemedicinske ordinacije mogle bi se proširiti i na druge Kauflandove prodavaonice diljem Njemačke, a sama tehnologija prilagođena je brzoj implementaciji. Time bi svakodnevna kupovina doslovno mogla postati prilika za brzu, digitalnu posjetu liječniku.