U jesen 2009., u godini kada je Barack Obama zaključivao prvu godinu u Bijeloj kući, osobna asistentica pjevačice Adrienne Bailon – Ashley Weatherspoon – tražila je formulu za viralnost na tada mladoj platformi Twitter.
Weatherspoon je već tjednima s Bailon testirala razne etikete. Umjereni odjek postigli su #UKnowUrBoyfriendsCheatingWhen, a još bolji #UKnowUrFromNewYorkWhen, nastao tijekom vožnje ulicama Manhattana. Dok su se smijale vlastitim tvitovima, Weatherspoon je izgovorila rečenicu koja će, ne sluteći, obilježiti digitalnu kulturu sljedećih desetljeća:
„You know you’re Black when …”
Hashtag koji je slijedio – #YouKnowYoureBlackWhen – pretvorio se u lavinu tvitova u kojima su Afroamerikanci dijelili svakodnevna iskustva, šale i frustracije. Neočekivano, taj niz poruka postao je začetkom onoga što će se ubrzo kolokvijalno nazivati Black Twitter – virtualnom zajednicom koja je, kroz humor i društveni komentar, oblikovala javni diskurs o rasi, politici i pop-kulturi.
Samo nekoliko tjedana poslije, tema se prelila na nacionalne medije, a stručnjaci za društvene mreže počeli su analizirati kako i zašto afroamerički korisnici na Twitteru stvaraju jedinstveni, kolektivni glas. Iako Weatherspoon i Bailon nisu mogle predvidjeti razmjere odjeka, njihov improvizirani izazov pokazao je moć jednostavnog hashtaga da okupi zajednicu i pokrene razgovore koji sežu daleko izvan ekrana.