Poslovna klima u Hrvatskoj ponovno je dobila visoku ocjenu na konferenciji „Izgradnja održivih poduzeća u Hrvatskoj”, koju su zajednički organizirali Američka gospodarska komora (AmCham) i fond Enterprise Investors (EI).
Partner EI-a za Adriatic regiju Michal Kedzia istaknuo je da se „priče o zastarjelosti Europe precjenjuju” te da investitori i dalje traže prilike, posebno u srednjoj Europi. „U Hrvatskoj već ulažemo, a spremni smo i za nova ulaganja”, poručio je, ne otkrivši detalje. EI trenutačno drži udjele u maloprodajnom lancu Studenac i trgovcu sportskom opremom Intersport ISI.
Iz Studenca dolazi potvrda brzog rasta. Predsjednik Uprave Michal Senczuk naveo je da lanac danas ima gotovo četiri puta više trgovina nego 2018. „Zapravo smo jedini domaći lanac koji otvara trgovine u inozemstvu”, rekao je, naglasivši da tvrtka već 35 godina djeluje „u službi zajednice”.
Optimizam dijeli i predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak, uvjeren da Hrvatsku i EU očekuje ciklus snažnih infrastrukturnih ulaganja. „Važno je održavati odnose s investicijskim fondovima koji su spremni ulagati zajedno s nama”, dodao je.
Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) premašila je u Hrvatskoj granicu od pet milijardi eura ulaganja, od čega je više od 70 % završilo u privatnom sektoru. Direktor EBRD-a za srednju Europu Miljan Ždrale ocijenio je da domaće i strane kompanije bilježe rast aktivnosti, a tržište kapitala postaje ključan izvor konkurentnosti. Sljedeće prilike vidi u uslugama i turizmu, tehnologiji, energetici te „predugo zanemarenoj poljoprivredi”.
Da se kapitalno tržište zahuktalo potvrđuje i Ivana Gažić, predsjednica Uprave Zagrebačke burze. Promet je, kaže, posljednje dvije-tri godine „impresivno porastao”. Nakon dva uspješna inicijalna izdanja dionica, do kraja godine najavljuje se IPO Tokić grupe, a u dosadašnjim ponudama sudjelovali su i građani i institucionalni ulagači.
Izvršna direktorica AmChama Andrea Doko Jelušić zaključila je da istraživanja Komore pokazuju „prilično dobre osvrte” na hrvatsku poslovnu klimu te pozvala na jačanje privatnih investicija kako bi se domaće tvrtke brže širile „i regionalno i globalno”.