Indijska tvrtka Afcons Infrastructure Limited ponudila je 677 milijuna eura (bez PDV-a) za rekonstrukciju i gradnju drugog kolosijeka na 83 kilometra dugoj pruzi Dugo Selo – Novska, objavila je u ponedjeljak HŽ Infrastruktura. Riječ je o najpovoljnijoj od četiri pristigle ponude za projekt procijenjene vrijednosti 620 milijuna eura, sufinanciran iz fondova Europske unije i ocijenjen kao najveći željeznički pothvat u povijesti Hrvatske.
Uz Afcons, otvorene su i ponude:
• zajednice ponuđača predvođene indijskim Ashoka Buildconom sa švedskim Serneke Internationalom i indijskim Konkan Railwayjem – 779,8 milijuna eura; • turskog Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. – 873,1 milijun eura; • turskog Dogusa – 989,8 milijuna eura.
HŽ Infrastruktura najavljuje da će ponude biti evaluirane u zakonskom roku, nakon čega slijedi potpis ugovora s ekonomski najpovoljnijim izvođačem.
Radovi bi trebali trajati pet godina i deset mjeseci od uvođenja izvođača u posao. Uz polaganje drugog kolosijeka, projekt predviđa potpunu rekonstrukciju postojećeg, modernizaciju kolodvora i stajališta, ukidanje ili denivelaciju većine cestovno-željezničkih prijelaza te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i elektroenergetskih sustava.
Po završetku, vlakovi na dionici Dugo Selo – Novska trebali bi prometovati brzinom do 160 km/h, čime se otvara put bržem putničkom i teretnom prometu na glavnom koridoru između Zagreba i istoka zemlje.