Hakerska skupina Shiny Hunters provalila je u informatičke sustave modnog diva Keringa i ukrala osobne podatke kupaca njegovih premium brendova – Guccija, Balenciage i Alexandera McQueena.
„U lipnju 2025. otkrili smo da je neovlaštena treća strana privremeno pristupila našim sustavima i dohvatila ograničene podatke kupaca iz pojedinih modnih kuća”, priopćio je Kering. Tvrtka dodaje da je odmah obavijestila nadležna tijela te kontaktirala pogođene korisnike „u skladu s lokalnim propisima”.
Prema prvim nalazima:
• Potencijalno su kompromitirani osobni podaci milijuna kupaca – imena, telefonski brojevi, adrese e-pošte i datumi rođenja. • Finansijski podaci (brojevi računa, kreditne kartice i identifikacijski dokumenti) nisu bili dio provaljenog paketa. • Shiny Hunters objavio je uzorke baze na Telegramu, među kojima su i zapisi o visokim pojedinačnim potrošnjama, u nekim slučajevima i do 86 000 američkih dolara.
Iako Kering nije precizirao koje su modne kuće napadnute, hakeri tvrde da su u sustave upali još u travnju. U srpnju je i Louis Vuitton izvijestio o napadu sličnog profila, a britanske tvrtke poput M&S-a, Co-opa i Harrodsa također su nedavno bile meta kibernetičkih upada.
Kering naglašava da je „povreda brzo otkrivena te su poduzete odgovarajuće mjere kako bi se zahvaćeni sustavi osigurali i spriječili budući incidenti”. No, stručnjaci upozoravaju da serija napada na luksuzne brendove pokazuje sve veći interes hakera za podatke imućnih kupaca, čija vrijednost na crnom tržištu rapidno raste.
Istodobno, cyber-napad je već treći tjedan zaredom paralizirao pogone britanskog proizvođača automobila Jaguar Land Rover, podsjećajući koliko su velike kompanije ranjive unatoč golemim sigurnosnim proračunima.
Korisnicima se savjetuje da pojačaju sigurnosne postavke, redovito mijenjaju lozinke i prate sumnjive aktivnosti na svojim računima, dok regulatorne agencije najavljuju strože kontrole zaštite podataka u luksuznom sektoru.